verwarming in babykamer.......

Hoi dames,
Hoe zit het eigenlijk met de verwarming in de babykamer? Mag die een klein beetje open of niet? Als ik `s avonds en `s nachts kom kijken of ze slapen, merk je gewoon dat ze kamer koud is. Als ik ze hun nachtflesje geef, doe ik zelf altijd een broek of  badjas bij mijn pyjama aan omdat ik het anders koud vind. De meisjes hebben ook echt ijsblokjes als handjes als we ze ’s ochtends uit bed halen.

Groetjes,
Petra

hoi

ik heb zelf geen verwarming aan, het beste kan je voelen in hun nekje als die warm/lekker aanvoelt is het goed..
Finn heeft soms ook koude handen en voetjes en terwijl die nog in een bakerzak ligt maar zn nekje voelt lekker aan..

als het zo n 18 graden is moet het goed zijn, heb zelf een thermo-metertje op zn kamer staan en nu is t meestal 19 tot zo n 21 graden..

suc6!

18 graden is inderdaad de beste temperatuur. Dus is het kouder in de baby-kamer, dan kun je overdag de verwarming aanzetten. Ik zou het 's nachts niet doen, voor het geval er iets  aan de cv installatie kapot gaat en de verwarming blijft branden waardoor het te warm gaat worden. Wij hebben vorig jaar gehad dat er iets in de ketel kapot was, waardoor het steeds warmer werd in huis. De verwarming bleef aan, ook al was de temperatuur goed.

Groetjes,
Susan

Hier ook ijsklompjes. Zo heerlijk met de nachtvoeding die klompjes tegen mijn blote velletje  

Ik zou de verwarming nog niet aan doen, maar dat bewaren voor als het buiten echt koud is. In de winter krijgt onze kleine man een winterslaapzak aan met mouwen, dekens erover en als het dan nog te koud is de verwarming iets aan.

Groetjes junimama.

Wij hebben niet eens een verwarming op de kamer....
Dus een lekkere slaapzak en een xtra dekentje en ze kunnen heerlijk slapen. Is nog wel zo gezond ook!

Janine

Hallo,

Overdag raden ze aan 18 graden en s'nachts 16.
Maar als ik eerlijk ben, doe ik het kacheltje niet aan.
Een lekkere warme deken en een warme trappelzak.
Het is zo gezond!!
Of het moet echt heeeeeel koud zijn en echt vriezen, maar zolang ze lekker warm aanvoelen, op die koude handjes na dan, is alles goed en gezond.

Groetjes Suus

Hoi dames,
ik heb sinds gisteravond een thermometer in de kamer liggen en die blijft steeds rond de 19 graden hangen. de nekjes waren idd gewoon lekker warm dus niks aan de hand. ik wou idd de verwarming nog niet aan doen o.a. omdat het nog niet eens vriest buiten. ik heb ook een dikkere trappelzak klaar liggen voor als het weer iets kouder wordt en voor in de winter gaan we die trappelzakken met langs mouwen aanschaffen.

bedankt voor jullie input. ik heb helemaal geen verstand van verwarming en kids. we zijn zelf geboren en getogen in curacao en hebben een hekel aan een te  koude slaapkamer.

Liefs,
Petra

Mijn 1e reactie was net: Toch niet zo'n mama die nu al in het hele huis verwarming aan heeft he.

Gelukkig niet haha. Maar zoals je al kunt lezen van andere mama's. Het liefst helemaal geen verwarming aan doen op de slaapkamer, zeker niet van kleine kids. Als het buiten -10 is dan is het een ander verhaal. Maar als het in de slaapkamer kouder is dan 16 graden doe je je kindje een pyamajasje en broekje aan in een dikke slaapzak lekker dekentjke erover. Koude handjes en neusje zijn echt gezond.

Gr Bianca

Terug
Bovenaan