verwend?

zo onzeker als je als kersverse moeder maar kan zijn nam ik het advies dat je je kindje de eerste 3 maanden niet kan verwernnen aan van het cb.het probleem is nu dat mijn zoontje, nu 13weken, alleen maar in mijn armen in slaap valt, al lijkt hij nog zo diep te slapen als ik hem in zijn bedje leg is hij wakker of wordt na 5 min. wakker en gaat dus huilen..hij ligt dus ook snachts bij ons in bed op mn borst, het is een schat, maar ook uitputtend, laten huilen gaat door merg en been, hij slaapt trouwens ook nog niet door....
misschien heeftiemand wat tips????
 
helaas, evenals inbakenen help een speen ook niet, hij tut wel graag hoor, maar als hij het matrasje alleen al voelt is ie al wakker. hij valt alleen in slaap als er lichamelijk contact is.
maarre, bedankt voor het meedenken...
 
Hi,

Volgens mij kan je een baby inderdaad niet verwennen maar ze wennen natuurlijk wel aan bepaalde dingen dus als je hem altijd in slaapt wiegt op je arm dan wwil hij dat natuurlijk altijd. Zelf deed ik het enige tijd geleden ook nog lekker op schoor totdat ie slaapt en dan op bed met hetzelfde gevolg als waar jij nu mee zit. Wij hebben toch maar doorgebeten wat het huilen betreft (het gaat inderdaad door merg en been!) en nu gaat Thijs elke dag om ongeveer 2000 uur naar bed en slaapt lekker in soms huilt hij even (minuutje of 5) maar vaak gaat hij gewoon slapen. Wat betreft doorslapen ik denk dat hij dat wel gaat doen als hij eraan toe is. Wij geven Thijs om 2300 uur nog wel een flesje en daarna slaapt hij tot 0700 uur.

Heel veel succes!

Groetjes
 
Hai, je kunt ze inderdaad niet verwennen, maar wel aanwennen. Het enige wat je eraan kan doen (denk ik), is het patroon doorbreken. Misschien kost je dat een week, maar dan heb je ook wat... Dus als hij moe wordt, meteen in bedje, als hij gaat huilen, meteen oppakken en troosten en zodra hij stil is weer terug leggen. Bij ons heeft dat gewerkt, onze dochter is nu 3 maanden oud (12 weken) en als ik haar in bed neerleg, slaapt ze. Ideaal. Soms valt ze tijdens de borstvoeding in slaap, en als ik haar dan neerleg wordt ze ook weer wakker, dus blijkbaar slapen ze dan veel minder diep. Even doorzetten dus... Ik hoop voor je dat het werkt. En dat over doorslapen, om 23.00 uur nog een voeding kan helpen, verder geduldig afwachten, komt vanzelf....
Sterkte, Carla.
 
Hoi,heb het zelfde meegemaakt. Mijn dochtertje viel iedere avond na het flesje van 1800uur heerlijk in slaap in mijn armen op de bank. Joepie..mama blij en hup naar bed..haha..niet dus..contact met het matras en wakker was ze weer. Ik heb hier op het forum maar eens om raad gevraagd. Ik kreeg toen het advies om op het moment dat ze moe werd haar naar bed te brengen (dus voordat ze in slaap valt op je armen)en haar dus toch in bed te leggen. (ondanks het protest). Ik moest bij haar blijven, over haar wangetje en hoofdje aaien en lieve woordjes zeggen. DUs eigenlijk gewoon ervoor zorgen dat ze zich veilig voelt in haar bed. Nou, dit was erg moeilijk de 1e dagen. Woest werd ze ervan. Maar ik ben bij haar gebleven en als ze bijna sliep weggegaan. Begon ze weer te huilen, weer naar boven toe.
We zijn nu alweer een heleboel weekjes verder en het gaat SUPER. We brengen haar nu naar bed. Aai over d'r bol en voorhoofd, kusje..muziekdoosje aan en ...slapen.
Heel veel succes ermee.
Groetjes,
Chris
 
Misschien helpt het ook als je zorgt dat het bedje al lekker warm is dmv een kruikje en dat er een knuffeltje of doekje mee naar bed gaat dat jouw lichaamsgeur heeft? (gewoon van die simpele tut-doekjes kopen en af en toe eentje bij jou in bed houden). Bij ons werkt dat, ook ideaal bij logeren....
 
Dat klinkt exact naar onze Niels (nu 13 weken en 3 dagen). Tot gisteren dan... Wij wiegden hem ook altijd in slaap en dan nog 10 keer naar boven om het opnieuw te doen. Neerleggen was ook altijd een drama. Nou hebben we gisteren besloten tot 'slaaptraining' op aanraden van het cb. Je kunt ze inderdaad niet verwennen maar wel wennen. Wij hadden ons voorbereid op een weekend huilen, maar je gelooft nooit wat er is gebeurt: meneer gaat rustig slapen met z'n speentje. Het is echt ongelovelijk, we zijn helemaal verbaasd! Ik heb wel het idee dat dit eerder nog niet kon, omdat hij zijn speen binnen een paar seconden uitspuugde, maar nu gaat het echt veel beter. En een paar keer naar boven lopen om de speen terug te doen is lang niet zo vermoeiend! We zijn ook gaan minderen met inbakeren. Ook sinds gisteren. Ik denk dat je gewoon moet proberen. Onze zoon is wel net ziek geweest, dus misschien dat hij daarom beter slaapt.

Veel succes!
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan