verwent worden!

Hallo
Ik zit met het volgende.
Ons zoontje (1jaar en  1 maand)krijgt van ons geen snoepjes en koekjes. Dit vinden wij gewoon niet nodig en daarnaast heeft hij het eerste jaar een voedingschema via de dietiste gehad ivm mogelijke koemelkallergie.  In het afgelopen jaar heb ik al het voedsel stapsgewijs geintroduceerd en heeft het al veel moeite gekost om mensen te overtuigen van de noodzaak ervan.
Gelukkig blijkt dat hij al het voedsel en de melkprodukten goed kan verdragen en ineens lijkt dit een vrijbrief  te zijn voor de  omgeving om hem dan maar vanalles te gaan geven. Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan. Erover praten werkt niet zo goed want dan vind men mij te beschermend of een zeur dus wordt ik vaak wat chagerijnig waardoor  de sfeer er ook niet leuker op wordt. Ik begrijp dit niet en vind het zo jammer dat dit nu zo gaat.
Heeft iemand tips want ik baal hier echt ontzettend van.
Alvast bedankt
 
He hallo,

Jee wat vervelend zeg. JIJ bepaalt toch wat je kind binnen krijgt en wat je kind wel en niet mag hebben. Als jullie er al tegen zijn dat er gesnoept wordt moeten anderen dat gewoon respecteren. Een tip heb ik niet echt....ik zou ook n iet weten wat ik er mee zou moeten. Maar ik zou wel op mn strepen gaan staan JIJ bent de ouder niet al die anderen. Jij zit straks misschien wel met een kind dat t snoepen toch eigenlijk wel heel erg lekker vind....
succes ermee.

gr. Linda
 
Hoi,

Wat is dat toch dat mensen niet accepteren wat ouders willen?
Ik snap dat niet hoor. Het is jullie kind en jullie stellen de regels vast. Simpel. Toch?
Mijn zoontje is 14 maand en hij krijgt ook nog geen snoep, vind ik ook nog niet
nodig dat komt echt nog wel. Gelukkig krijg ik niet veel rare reacties. Ja af en toe
in een winkel, maar daar lig ik niet wakker van. Hij komt niets tekort.
Ik zou als ik jou was het niet eens uit gaan leggen. Maar dat ben ik.
Nee is gewoon nee.
Ik zou zeggen gewoon bij je standpunt blijven. Dat is het enige wat je kan doen.
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
hoi ik snap je wel mn zoontje is pas 10 maanden en krijgt ook geen snoepjes hij is nog teklein vind ik
en als ze hem wel wat geven willen zeg ik ook nee ik heb ook bijna altijd wat anders voor hem mee want ze weten heel goed wat dat is (ze ruiken het ofzo)dus krijgt hij een rijste wafeltje of een bambix koekje
ik had ook een puntje daar over met zn oma die dee in de thee melk en suiker! en ik heb gewoon gezegt dat ik dat niet wil,vond ze niet zo leuk maar ik wil niet dat hij daar aan went zonder suiker is gewoon beter en mensen zeggen ja maar dat hebben ze ook nodig
nou er zit genoeg van dat alles in een gezond voedings patroon ook de suikers en de vetten dus komen ze niks tekort
dus gewoon nee zeggen als jij het zo wilt !!
 
Hi,

Mijn zoontje krijgt ook geen suiker en snoep, vindt het gewoon niet nodig. Als andere mensen dat zielig vinden, nou ja dat is hun probleem en niet de mijne. Nee is gewoon nee, ze hebben het maar te accepteren. Het is toch jouw kind, je moet er gewoon niks van aantrekken, jij wilt het beste voor jou kind. Laat ze dan dat snoepje aan hun eigen kind geven.

Groetjes,
Lia
 


 

Hoi Mamaatje,
Ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers. Je moet zeker doen wat jij wilt. Het is inderdaad vermoeiend, al die mensen die het niet (willen) begrijpen of het zielig vinden. Mijn dochter is ook 13 maanden en krijgt van mij ook geen suiker en snoep. Als er in winkels wordt gevraagd of ze een snoepje mag zeg ik gewoon: ""nee". Als ze vragen waarom niet dan zeg ik gewoon omdat ik het niet nodig vind. Ik ga mensen geen verantwoording afleggen over waarom niet. Van mij mogen ze ook geen rijstwafel of iets anders geven. Ik vind dat kinderen er veel te snel van uitgaan dat ze snoep of iets anders krijgen in winkels en gaan er vaak om vragen. Zolang ze het niet weet mist ze het ook niet, toch?
Wel zie je dat naarmate ze ouder wordt en ik zeg dat ze geen snoep mag mensen je heel raar aankijken.
Bij familie vind ik het vaak veel moeilijker. Mijn familie weet dat ik het niet wil dus respecteert het maar mijn schoonfamilie ziet geloof ik graag dat mijn dochter aan het snoep gaat. Dan is het echt van: "AAAAHH geef haar nou wat". (En dat met 20 man.)
Maar ik hou mijn poot stijf. Wat ik niet wil dat gebeurt niet met mijn dochter. Gelukkig staat mijn man wel achter mij.
Groetjes en succes.
 
quote: mamaatje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-11-2005 09:38:56'));

Hallo
Ik zit met het volgende.
Ons zoontje (1jaar en  1 maand)krijgt van ons geen snoepjes en koekjes. Dit vinden wij gewoon niet nodig en daarnaast heeft hij het eerste jaar een voedingschema via de dietiste gehad ivm mogelijke koemelkallergie.  In het afgelopen jaar heb ik al het voedsel stapsgewijs geintroduceerd en heeft het al veel moeite gekost om mensen te overtuigen van de noodzaak ervan.
Gelukkig blijkt dat hij al het voedsel en de melkprodukten goed kan verdragen en ineens lijkt dit een vrijbrief  te zijn voor de  omgeving om hem dan maar vanalles te gaan geven. Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan. Erover praten werkt niet zo goed want dan vind men mij te beschermend of een zeur dus wordt ik vaak wat chagerijnig waardoor  de sfeer er ook niet leuker op wordt. Ik begrijp dit niet en vind het zo jammer dat dit nu zo gaat.
Heeft iemand tips want ik baal hier echt ontzettend van.
Alvast bedankt



 
hallo
niet makkelijk voor je maar jij bent zijn moeder en weet wat het beste is en al die reaktie's zijn niet prettig je trekt het je aan en dat is vervelend.
maar je kind gaat voor alles hoor al schreeuwen ze het van de daken ik ben baas over mijn kroost ze kunnen beter over me lullen dan van me vreten als ik maar weet dat ik het goed doe en dat doe jij ook volg je hart en intuitie je komt er zeker wel uit .

succes he!!!!!
 
Terug
Bovenaan