Ik heb een heftige bevalling gehad en ook de kraamperiode ging slecht. Ik zat heel slecht in mijn vel hierdoor. Heb ook maanden meerdere nachtmerries per nacht gehad hiervan. Overdag veel huilen. Bij mij drongen ze er ook op aan en ik heb het wel gedaan. Maar niet direct emdr bij een psycholoog ofzo. Ik had vooral heel veel behoefte om er steeds weer over te praten. Dingen op een rijtje zetten. Een soort verwarde bal wol die uit elkaar moest.
Ik heb met een ervaren vrouw van het consultatiebureau gesproken op tweewekelijkse basis. Ik vond dat gewoon een fijn mens. En tot 6 maanden ben ik maandelijks met baby naar de coach in het ziekenhuis geweest. Dit had de gynaecologe geregeld, maar was bij de kinderafdeling. En ik heb ook Baby Extra over de vloer gehad een paar keer. Een initiatief in het zuiden.
Ik was steeds alles aan het wegrationaliseren. Hoe normaal het was om je zo te voelen gezien de omstandigheden. Zij hebben me echt geleerd te accepteren dat hoe normaal het ook mag zijn, het is daarom nog niet goed om de gevoelens te negeren. Als je er niks mee doet komt het steeds weer terug. Met maanden was ik volledig van de nachtmerries af. Maar nu ik zwanger ben van de tweede, merk ik wel dat het toch weer wat angst brengt. Dus ik zal er waarschijnlijk ter voorbereiding op bevallen wel weer wat mee moeten.