Verwerken heftige bevalling

Hier ook een heftige bevalling. Blijkbaar komt het significant vaker voor dat na (zware) pijnmedicatie enige mate van postpartum depressie volgt.

Bij het CB werd gevlagd dat ik wel erg veel vragen had en me zorgen leek te maken. Ik heb toen "stevig ouderschap" aangeboden gekregen.
Iemand kwam op regelmatige basis bij mij thuis praten over wat me zoal bezig hield, hoe het met mij / het kind / de relatie ging. Soms was het confronterend, soms was ik trots op wat ik al had bereikt. Het was ook fijn om practische tips te krijgen rondom de verzorging van mijn kindje, zoals bijvoorbeeld slaaptraining rond 3 mnd (zo moeilijk om hem in zijn bedje te laten huilen!). Maar ik ben daar dus in gecoacht! En het was helemaal gratis. 

Misschien is dit ook iets voor jou?

Gefeliciteerd met jullie dochtertje!
Wat naar dat je een heftige bevalling hebt gehad. Je moet vooral doen wat goed voor jouw voelt. In 2016 was mijn eerste bevalling ook heftig. Ik heb daar nooit wat mee gedaan. Nu ben ik inmiddels zwanger van mijn derde kindje. Ondanks dat mijn tweede bevalling heel voorspoedig is gegaan heb ik nog steeds last van de heftige eerste bevalling. Met mijn verloskundige ben ik nu bezig met het resetten van de eerste bevalling. Het klinkt een beetje wazig en zweverig maar het voelt heel fijn. Het idee is dat je tijdens de eerste sessie de heftige bevalling helemaal doorloopt. Tijdens de tweede sessie ga je de herinneringen herschrijven naar een scenario waar je je wel goed bij zou voelen. Hierdoor komt er meer rust in je lijf en in je gevoelens over de bevalling. Ik ben heel blij dat ik dit ben gaan doen. Van te voren twijfelde ik of het wel iets voor mij was en of ik hier iets aan zou hebben. Ik ben heel blij dat ik het uiteindelijk toch nog heb gedaan. Ik hoop dat je iets kunt vinden wat bij jou past en jou gaat helpen.

Terug
Bovenaan