<p>Lieve mama's, </p><p>Afgelopen vrijdag hoorden wij bij de pretecho dat het hartje van ons kindje was gestopt met kloppen. Ik zou op dat moment 15 weken zijn. Helaas was het kindje naar schatting al een week overleden... Zondag 29 augustus zijn wij did naar het ziekenhuis gegaan en ben ik ingeleid. Ik ben gelukkig redelijk snel bevallen, alleen bleef de placenta helaas achter waardoor ik onder narcose moest om deze te laten verwijderen. Wat een rollercoaster aan emoties.. En juist nu ik dacht vandaag en iets betere dag te hebben, lig ik nu al de hele avond/nacht te malen. We hebben ons kindje gelukkig mee naar huis mogen nemen zodat we nu rustig afscheid kunnen nemen. Maar wat valt dit mij vreselijk zwaar. Het idee dat ik straks niet meer naar ons kindje kan kijken maakt me tot m'n verbazing zo emotioneel.. Het idee dat ik niet meer zwanger ben en niet met trots met mijn buikje rond kan lopen breekt me nu ook echt op. Ik kan zo op zien tegen de komende maanden wat ik juist dit keer zo van hoopte te gaan genieten. En waarschijnlijk is dat niet gek en hoort het erbij, maar wat een vreselijk rotgevoel is dat.</p><p>We zijn al enorm gezegend met ons zoontje van 1,5 jaar dus ergens voel ik me heel ondankbaar dat onze wens voor nog een kindje zo groot is.. Maar ondanks dat ik nu uiteraard wel weer wat angstig ben om zwanger te raken, die droom blijft nu toch steeds roepen in m'n hoofd. Uiteraard moeten we dit eerst allemaal verwerken en de artsen hebben daarnaast ook tegen mijn vriend gezegd dat ze aanraden minstens de komende 6 maanden niet zwanger te raken.. Maar dat laatste was ik ergens toch wel verbaasd over. Uiteraard ben ik nu wel bevallen, is mijn borstvoeding weer gaan opspelen en heb ik uiteraard m'n placenta onder narcose moeten laten verwijderen, maar ik vraag me nu toch af of dit inderdaad met het herstel van mijn lichaam te maken heeft? Onderschat ik wellicht hoe snel ik hiervan zal herstellen? En zo ja, moet ik dan dus ook rekening blijven houden komende tijd met dingen die ik (lichamelijk) doe? Ik had sowieso al enorm last weer van bekkeninstabiliteit, dus dit zal weer tijd kosten voor dit verbetert.. Maar moet ik verder wellicht iets rustiger aan doen ipv alles gelijk weer willen doen? Sorry voor de wellicht wat domme vragen, maar ik hoop dat jullie mij hierin misschien kunnen helpen/jullie ervaringen vertellen.. Daarnaast ben ik ook benieuwd (dit is natuurlijk per persoon verschillend, maar wellicht helpen jullie adviezen) wat voor jullie heeft geholpen met de verwerking van het verlies van je kindje? Sorry voor de persoonlijke en misschien rare vragen (en het wat verwarrende hak op de tak verhaal) , maar wie niet vraagt.. ?</p><p>Alvast enorm bedankt en veel liefs van een verdrietige mama.. </p>