Verwerking na bevalling stilgeboren kindje met 15 weken..

Heel verdrietig dit, ik voel met je mee.Ik ben 1april met 18+3 bevallen van ons dochtertje. Had een ontsteking in de placenta door een laagliggende placenta. Ook curretage gehad.We hebben voor onze dochter een crematie gehad rn in huis nu een gedenkplekje. Ook loop ik nog tweewekelijks bij een psycholoog, maar dat gaat heel goed.Het 6maand herstellen is niet alleen voor je lichamelijk herstel, maar ook psychisch. Het is een enorme klap. Voor mij hielp het invulboekje: als je je kindje verliest in de zwangerschap (miskraambegeleiding).

Belangrijk om er met bekenden die van de zwangerschap wisten te praten. En met je partner natuurlijk. Ook ik merk dat je er op een gegeven moment anders mee om gaat dan je partner. Accepteer en respecteer dat van elkaar, maar vind ook de steun bij elkaar.

We hebben er voor gekozen erna geen anticonceptie te gebruiken. In juli bleek ik weer zwanger. Maar dit was een windei en heb weer een miskraam gehad.

De kans op een nieuwe miskraam binnen 6maand is iets groter, maar het hoeft niet.

Doen waar jullie je goed bij voelen. Dat is het belangrijkste♡
Luister goed naar je lichaam wat je wel en niet aan kunt.

En heeeeel veel sterkte vandaag in het crematorium♡

Terug
Bovenaan