Verwijderd

Ik zou contact opnemen met scholen. Pas dan weet je of scholen moeilijk gaan doen. Lijkt mij niet echt waarschijnlijk aangezien onderwijs een recht is en scholen zorgplicht hebben. Je kan echter wel tegen het feit aanlopen dat de school vol is. Ik ben wel van mening dat ondanks de moeilijkheden met de oudste, de passieve houding naar de middelste toe, niet had gehoeven. Nu dringt de tijd terwijl je meerdere jaren de tijd had hiervoor. Maak hier dus gelijk werk van!

Ik denk gezien de tijdsdruk dat je echt weinig nog te wensen kunt hebben, en vooral moet hopen dat je nog op een plek terecht kunt. Als dat niet je eerste keus is, is dat wel helaas de harde werkelijkheid.
Ik denk dat scholen niet per se moeilijk gaan doen over de leeftijd; je bent niet de enige die hun kind niet direct met 4 naar school sturen. Wel over het feit dat er voor scholen wachtlijsten bestaan. Hier kom je bij inschrijving na je derde verjaardag en zonder oudere broers/zussen niet meer op de school van je eerste keuze (bijv in de wijk, of Juist type onderwijs) terecht kunt. Vertel bij aanmelding vooral deel van de achtergrond, dat creëert wellicht begrip

Een openbare school is gewoon verplicht leerlingen aan te nemen. Sluit niet uit dat ze erover zeuren of vragen gaan stellen natuurlijk.

Je hebt het over hoogbegaafdheid, sommige scholen hebben daar een speciaal programma voor.

Terug
Bovenaan