verwijderen van mirenaspiraal

Ik heb mijn mirena laten verwijderen, het is een raar drukend gevoel maar vond het niet echt pijnlijk! Volgens mij komt je cycles gelijk weer op gang anders als bij de pil dan moet je vaak eerst ontpillen en dat kost even tijd! Maar volgens mij is dit bij de mirena niet het geval! Kijk ik ben al een tijdje bezig en toen begon ik er toch wat aan te twijvelen maar heb op sites opgezocht en aan de huisarts gevraagt en die zegt dat je cycles gelijk weer op gang komt en dat je meteen vruchtbaar bent! Hoop dat je wat aan de informatie hebt en ga er voor!!!!!!

Liefs Marie

Hoi,

Aankomende maandag gaat mijn spiraal er uit. Niet omdat ik dat al graag wou maar omdat ik al een maand onverklaarbare buikpijn heb die niet weg gaat. We weten niet zeker of het door het spiraal komt maar liever het zekere voor het onzekere.
Als het goed is gaat je cyclus gewoon door als je een spiraal hebt. Alleen je merkt er weinig van omdat je menstruatie vaak ook helemaal stopt.
Ben dus ook erg benieuwd hoe het voelt maar denk dat dat  voor ieder voor zich is. Net als het plaatsen want dat deed bij mij erg veel pijn!

Groetjes,

Frieda

Hoi meiden,
Ik heb mijn mirena spiraaltje 15 april laten verwijderen (na ongeveer 1.5 jaar gehad te hebben). Had veel vage lichamelijke klachten en nog steeds migraine (ik hoopte dat dat minder zou zijn in vergelijking met de pil). Ik voelde het verwijderen wel even als een soort steek, maar dat is werkelijk maar hooguit 1 sec. Ik werd 2 dagen erna al ongesteld en was ook direct zwanger in de 1e maand. Helaas ging dit na 5 dagen overtijd al mis, maar ben daarna direct weer zwanger geraakt..   en ben nu 6 weken zwanger. Mijn ervaring is dus dat je direct vruchtbaar bent (en goed ook, in mijn geval). Ik krijg nu al over 2 weken mijn 1e echo (8wk) omdag ik de vorige maand een miskraam heb gehad.
Allemaal suc-6 dus.
Groetjes Amber

Hallo!

Volgende week ma de 7de gaat mijn mirena eruit.
We willen gaan beginnen met klussen voor een kindje.
Vind het wel fijn om te lezen dat je meteen zwanger kan raken en je meteen vruchtbaar bent :).

Alleen zie idd ook best wel op tegen de pijn... inbrengen was namelijk niet echt een leuke ervaring haha!

Nja we zien wel, het is voor een goed doel :p!

xxx

Hoi Meiden,
Ik heb afgelopen januari m'n Mirena laten verwijderen, na 4 jaar gehad te hebben. Het inbrengen vond ik niet prettig, maar goed te doen, het verwijderen ging nog veel makkelijker en voelde er praktisch niks van! De arts vond de touwtjes niet meteen en moest even zoeken in de baarmoederhals. Terwijl ik me lag te concentreren en ontspannen, hield hij ineens de spiraal omhoog, amper iets gemerkt!
Ik werd na 2 dagen al ongesteld (al die jaren niet/nauwelijks geweest) maar de 1ste cyclus duurde bij mij wel lang, 39 dagen. De 2de cyclus was weer netjes 28 dagen en de 3de cyclus was ik zwanger, nu al bijna 15 weken. Van m'n 1ste dochter was ik, na de pil, ook snel zwanger, in de 2de ronde.
Groetjes, Edith.

Hoi,

Nou Hij is er uit hoor. En het was niet eens erg. De pijn die ik er van had was erger. Waarschijnlijk zat het spiraal toch niet helemaal goed en is gaan irriteren.
Ik wil op dit moment nog niet zwanger worden dus wij gaan voor de regenjasjes.
Wij willen volgend jaar voor een tweede gaan maar misschien nu ook wel eerder maar voorlopig nog even niet.
Hoop voor de meiden die em er nog uit moeten laten halen dat het mee valt!!

Liefs,

Frieda

Terug
Bovenaan