Verwijzing naar het ziekenhuis met overgewicht

<p>Hallo allemaal, Ik ben eigenlijk opzoek naar dames die overgewicht hebben en hulp nodig hadden bij het zwanger worden. Ik ben vooral benieuwd naar verhalen van dames met een bmi hoger dan 30. Hoe hoog was het bmi? Hoe ben je geholpen? Waren er nog andere eisen? Hopelijk willen sommige dames hun verhaal met mij delen.  Alvast bedankt ?</p>

Hi,
Ik had eerder op de avond een uitgebreide reactie geschreven, maar deze verdween toen ik hem wou plaatsen.

Ik heb me in januari (vlak na mijn 31ste verjaardag) laten doorverwijzen via de huisarts. Ik heb het lang uitgesteld omdat ik een BMI van 35+ heb. Na de geboorte van mijn eerste ben ik veel aangekomen en door omstandigheden lukt het me maar niet om af te vallen.
Tijdens het kennismakingsgesprek de fertiliteitspoli  kwam het onderwerp uiteraard ter sprake. Ik heb toen ook aangegeven dat ik me er van bewust ben dat het ongezond is. Dat ik donders goed weet waar het probleem ligt maar dat het me niet lukt om de knop om te zetten. Er is me toen een diëtist aangeboden, maar dat heb ik geweigerd.
Echter heb ik nooit verder het traject ingegaan want na 2 jaar en 2 miskramen, bleek ik 2 weken na de eerste afspraak zwanger te zijn. Ben ondertussen ruim 38 weken van een gezond mannetje ?

Hey!
Ik heb ook geen verwijzing nodig gehad van het ziekenhuis. Mijn bmi is 40.. Mijn dochter wordt in december 4 en was een cadeautje..
Toen mijn man en ik begin maart besloten dat een tweede kindje meer dan welkom was, was ik binnen een maand zwanger. Ondertussen ben ik ruim 34 weken zwanger!
Ik weet niet of je zo denkt, het was namelijk wel mijn angst door alle horror die je leest over overgewicht en zwanger worden, en ik weet ook dat dit geen antwoord is op je vraag, maar hopelijk stelt het je gerust dat je, ook met ernstig overgewicht, zonder medische  hulp zwanger kan worden. 

Mijn bmi is rond de 34, na iui nu icsi.. het wordt wel benoemd maar het ze behandelde mij wel gewoon. 
Nij geertgen zit ik nu en daar is het  niet eens ter sprake gekomen. Erg prettig, want tuurlijk weet ik ook dat minder beter is, en daar probeer ik ook naar toe te gaan. 
Radboud verder ook geen problemen mee gehad, maar wel benoemd inderdaad.

Bedankt voor jullie reacties. Ook fijn van de dames die wel spontaan zwanger zijn geworden, al heb ik daar na 3 jaar niet meer zoveel vertrouwen in.

Schorpioen, wat fijn dat ze jou helpen. In welk ziekenhuis ben je? 

@mttm,
Ik snap dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik hoop alleen dat onze ervaring er voor zorgt dat je minder op kijkt tegen een doorverwijzing.
Het was voor mij echt een hele drempel, maar ben blij dat ik/wij het uiteindelijk wel gedaan hebben.

Bedankt Zonnebloempje. Ik ben ook blij met jullie verhalen. Daarom had ik deze vraag gepost. Ik kijk er namelijk enorm tegenop om de medische molen in te gaan. Puur en alleen door mijn gewicht. Ik ben er wel goed mee bezig, maar als ik echt moet wachten tot een gezond bmi, zijn we zo weer een half jaar tot een jaar verder en dat trek ik gewoon niet meer. Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen en mochten er nog meer dames ervaring met dit onderwerp hebben, dan hoor ik het graag. Ik ben bijvoorbeeld ook wel benieuwd in welke ziekenhuizen ze minder een probleem maken van het bmi. 

Terug
Bovenaan