verzadigt zijn

Hallo

Ik had een vraagje mijn zoon van 12 wk is nu helemaal over op flesvoeding (3 schepjes friso comfort en 3 schepjes normaal)

Hij krijgt 5 fv van 200 cc. Hij slaapt er goed op, maar heb het idee dat hij overdag erg snel honger heeft. Een uur voor de voeding (geef om de 4 uur en 's avonds eerder)
Hij zit dan echt te zuigen op zijn handje en smak geluiden te maken. Het is echt rekken want als ik eerder geef kom ik niet uit (ivm 1 liter)
Meerdere voedingen op een dag met minder cc heeft geen zin.

Nou dacht ik om 2 van de 5 flessen friso comfort te mengen met friso extra.

Wie heeft hier ervaring mee of misschien een ander idee?

groetjes annegien

hoi annegien
ik heb ook zo'n hongerig aapje.zelfs met alleen friso extra kwam hij binnen de 3,5 uur.ik gaf m altijd maar gewoon.snachts sliep hij goed door,dus we kwamen altijd wel uit.rond de 14 weken begon hij langzaam om de 4 uur te komen.eerst soms,toen vaak en nu al een paar weken altijd.hij krijgt nu zelfs nog maar 4 flessen van 230 omdat hij 12 uur slaapt.hij werd dus in de loop van tijd minder hongerig.ik ben een paar weken terug begonnen met nutriton,omdat hij vrij veel spuugde.dit helpt perfect en ze krijgen er prachtig zachte ontlasting van.misschien iets voor jou;friso extra met nutriton?friso comfort en extra kan ook prima,maar is eigenlijk t zelfde als extra en nutriton,alleen is t dan in verhouding maar de helft extra en je zit altijd met 2 pakken te klooien.boas krijgt nu met 4 maanden savonds ook rijstebloem door zn friso extra(extra extra dus)
even uitproberen wat werkt en wat je handig vind.
groetjes kari

Op zich gaat het ;s nachts goed. voedingstijden:

5.30
(met veel rekken) 9.15
(met veel rekken) 12.45
(met veel rekken) 16.30
 en dan om 20.00 uur en slaapt dan tot 5.30

Wij rekken ons wat af hahaha

ik zou gewoon extra proberen.bij ons scheelde het enorm,maar tot een week of 14 was t hier ook krap hoor.en opeens werd t minder.9 van de 10 keer huilt hij niet eens meer als t etenstijd is.
pas maar op dat je niet uitgerekt raakt

Ik geef ook comfort voor het spugen, dus ik denk dat ik het ga combineren met extra.

Maar dan wordt de voeding dikker welke fles gebruik je en welk speentje, heb nu difrax met speentje s

Alvast bedankt voor je tip

ik heb aventflessen met 1-2-3 speen.je moet een speen hebben met een of 2 spleetjes ipv gaatjes.die heeft difrax ook wel denk ik.en anders een bibi-papspeen,die past ook op de difraxfles.of heb je een brede?daarvoor zijn er ook 1-2-3 spenen en de avent 1-2-3 past daar ook op.etos heeft ook eigen merk 1-2-3(brede).die passen ook op de avent en het spleetje is ieieiets kleiner dan de avent.de avent ging hier veel te snel.het is even uitproberen.
succes!

Terug
Bovenaan