Verzakking/zwakke bekkenbodem

Roxanna Reus

New member
Hoihoi,

Ik heb sinds de geboorte van mijn dochtertje (2020) een verzwakte bekkenbodem en verzakking opgelopen...

Geen zware bevalling etc. Wel gigantisch snel (binnen 3 uur, de gehele bevalling)

Ik heb daar toen fysio voor gevolgd.
Daar werd het enigzins wat sterker van. Nu bij de geboorte van m'n 2e dochtertje is m'n bekkenbodem nog verder verslapt en de verzakking verergert...

(Binnen een half uur bevallen)
Dus weer fysio en nu ook bij de osteopaat onder behandeling die daar in thuis is.

Echter vraag ik me af, of dat die spieren ooit hun werk weer volledig gaan doen...

Ik heb geen incontinentie o.i.d maar maak me toch wel zorgen of dat het ooit nog goed komt down under. Ik voel simpelweg echt bijna niks als ik probeer aan te spannen, ook heb ik m'n buik spieren er echt bij nodig, anders krijg ik het helemaal niet voor elkaar.. ik ben +-10 weken geleden bevallen..
En ben 29 jaar..

Dames die hier ervaring mee hebben?
 
Dat je echt helemaal niets voelt ook even bij de huisarts melden. Voor hetzelfde geld is er een zenuw uitgeschakeld.
Beterschap!
 
Hoi,
Ik heb ook een verzakking gekregen na geboorte 2e kindje. Te snelle bevalling in combinatie met een bronchitis waarvoor ik niet behandeld kon worden en hier 1,5 maand mee rond moest lopen. 
Osteopaat heb ik bezocht. Ook de homeopaat. Het bleek dat ik kon oefenen wat ik wou, maar hormonaal was ik uit balans. Deze balans is hersteld en mijn bekkenbodemspieren doen weer wat. 
 
Of de spieren hun werk gaan doen? Nee, niet meer 100%, daarvoor is beschsdiging opgetreden waardoor ook verzakking heeft plaatsgevonden. Maar door jouw core te verstevigen, je de juiste technieken hanteerd mbt adem niet vastzetten ed kom je ern heel eind. 
 
Ik weet ook niet in hoeverre je last hebt van de verzakking?, een ring kan veel verlichting geven.
 
 
 

 
 
Terug
Bovenaan