Verzakking?

Hoi,

Beetje een gênante vraag voor mij. Ik ben 4 weken geleden bevallen van een prachtige dochter met een gewicht van bijna 5 kilo, ze is mijn 2e kindje. Ze lag als sterrenkijker en heeft vast gezeten met haar schouder tijdens de bevalling. Alles is uiteindelijk wel natuurlijk gegaan.

Bij de bevalling heb ik een sub totaalruptuur opgelopen. Nu vloei ik nog minimaal, en wilde vanmorgen even kijken wat de ‘schade’ was.

Nu ben ik best geschrokken. Bij de opening van mijn vagina zit een verdikking een soort balletje, ter grote van een kleine golfbal. Naar mijn idee zat dit er eerst niet maar ik kijk er ook nooit zo uitgebreid naar?
Het doet geen pijn oid. Ik loop al bij een bekkenfysio en moet daar volgende week weer naartoe en ga dit dan ook zeker bespreken.

Nu mijn vraag hebben meer mensen hier last van? Kan dit vanzelf nog weggaan? Als ik Google zie ik dat zolang er geen klachten zijn er niks word gedaan. Nu heb ik dus geen klachten maar weet niet hoe dit straks is bij de seks.

Is er iemand die zijn verhaal wilt delen? Ik merk dat dit mij erg onzeker maakt, en de hormonen werken ook niet mee?

Heb ik ook na de 2e. Als der last van krijg moet ik na de bekkenfysio. Moet zeggen dat ik er alleen aan iriteer met menstruatie verder niet met sex ook geen probleem

Ben in februari bevallen. Gaat geloof ik nooit helemaal weg maar je kunt oefeningen krijgen zodat je er minder last van hebt. En vergeet niet dat je ook gewoon moet herstellen van je bevalling he

Ik herken je onzekerheid en dat je graag andere wilt horen hierover. 
Ik heb een kleine verzakking en loop bij een bekkenfysio. Zij heeft inwendig onderzoek gedaan om te kijken hoe ver de verzakking is en de kracht van de bekkenbodem. 
raad je aan dat ook te doen, dan kan de bekkenfysio op maat gaan kijken naar oefeningen voor je. 
wel zou ik dit doen 6 tot 8 weken post partum. Je kan uiteraard nog herstellen. 

veel kracht gewenst met je herstel ?

Bedankt voor je reactie, het is al fijn om te weten dat ik niet de enige ben!
Ik ga het ook zeker bespreken met m’n bekkenfysio. Ivm met sub totaalruptuur heeft ze het inderdaad al over inwendig onderzoek gehad maar vond ze nu nog te vroeg. Ik wacht het maar af..

Gefeliciteerd met de geboorte van je tweede dochter! 
Ik herken mezelf in wat je schrijft. Ik ben een jaar geleden bevallen van mijn tweede zoontje. Redelijk vlotte bevalling maar het herstel viel zo zwaar tegen. Mijn zoontje woog ook bijna 5 kilo. Hij huilde veel de eerste maanden en in combinatie met de hormonen, vermoeidheid en het moeizame herstel waren de eerste 5 á 6 maanden slopend. 
Ik heb een knip gehad (ook bij de eerste), giga aambeien na de bevalling en bont en blauw. In de kraamweek compressen tegen mijn borsten en tussen mijn benen vanwege de zwellingen. Die knip was vréselijk om naar te kijken. Ik dacht écht, dit komt nooit meer goed. Maar het is mooi genezen gelukkig.
Omdat ik tegen een postnatale depressie aan zat, duurde het ook lang voordat ik weer behoefte en energie had voor seks. Na ongeveer 5 maanden liet ik een spiraal plaatsen. Die eendebek erin deed echt gruwelijk veel zeer. Gewoon door die wond/ littelenweefsel. Zo nu en dan toch gemeenschap proberen te hebben en gaandeweg ging het steeds beter.
Ik heb na deze bevalling echt wel veel meer geleden dan bij de geboorte van mijn eerste zoon. Ik heb het idee dat het allemaal wat wijder is geworden. Ik voel ook een soort balletje als ik met mijn vinger naar binnen ga. Ik heb er geen last van maar ik merk echt wel dat het anders voelt. Ik denk dat dit iets is wat ik moet leren accepteren. 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet meer heb gesport sinds de bevalling. Ik begin het nu weer langzaam aan op te pakken. Ik ben iets te zwaar. Als ik meer zou bewegen en oefeningen zou doen worden die spieren sterker wat misschien de symptomen verminderd. 
Vergeet niet dat je pas recentelijk bent bevallen. Gun jezelf de tijd en verwacht niet te veel van jezelf. De meeste klachten / symptomen verdwijnen met de tijd.
?

Terug
Bovenaan