<p>Even een vraagje. De zorg van de baby na de bevalling in het ziekenhuis/huisarts is dit op naam van de moeder? Het kind heeft namelijk nog geen polisnummer na de bevalling. Of moet je dit doorgeven aan het ziekenhuis zodra dit bekend is? Of gaat dit automatisch?</p><p>Kregen jullie ook een geboortebewijs mee voor de aangifte bij de gemeente?</p>
 
Geboortebewijs krijg je idd mee. Je kunt daarmee ook een bsn nummer aanvragen en die heb je dan weer nodig voor inschrijving bij de moeder op de zorgverzekering polis.
 
Wat gebruiker 1557 zegt idd. Je kind verzeker je gratis mee tot zijn/ haar 18e verjaardag. Dus het slimste is je kind mee te verzekeren met de ouder met het uitgebreidste pakket. 
 
bedankt, ik bedoel mee of je nadat polisnummer bekend is dit je zelf meot doorgeven aan eht ziekenhuis en huisarts. Of gaat dit automatisch? Op gegevens ziekenhuis zag ik nu bij mijn zoon het verzekeringnummer van zijn vader staan omdat hij op deze polis bijgeschreven werd. Dan past de verzekering het waarschijnlijk automatisch aan?
 
Inderdaad je kindje bij laten schrijven op de polis van degene die het beste verzekerd is. Doe dit wel binnen 4 maanden na de geboorte, anders is je kindje niet vanaf dag 1 verzekerd. Dat is vooral vervelend als je in het ziekenhuis bevalt, want dan kunnen kosten voor eigen rekening komen.
 
En geboortebewijs moet je dat inleveren bij de gemeente of krijg je het mee naar huis? Kan het nergens vinden (geen idee of het meegegeven is uit het ziekenhuis) maar leuk voor het album:):)
 
Terug
Bovenaan