Verzwakte weerstand door zwangerschap?

<p>Goedenavond allemaal! </p><p>Op dit moment ben ik 7w5d zwanger, weinig tot geen kwaaltjes en volgende week vrijdag heb ik de eerste (inwendige) echo, spannend!!! </p><p>Nu is het zo dat ik voor de 2e keer in bijna 2 maanden griepachtig ben. Naar mijn weten ben ik 1 of 2x per jaar verkouden, beetje lamlendig en dan is het binnen een weekje over. </p><p>Waarschijnlijk heb ik mijn bevruchting (zeg ik dit netjes zo ?) gehad tussen kerst en oud en nieuw en in de week na oud&nieuw werd ik verkouden. </p><p>Vandaag ben ik weer lamlendig wakker geworden. Spierijn in mijn schouders, “rauwe” keel, extreem koud/koude rillingen hebben, warme wangen (geen koorts), rommelende darmen en nóg pijnlijkere borsten. </p><p>Het lijkt wel of ik de “mannengriep” heb, mijn god.... </p><p>zijn er meer zwangere dames die dit hebben (gehad). Hoe hebben jullie dit opgelost aangezien je (bijna) niks mag hebben qua geneesmiddelen? </p><p>Sorry voor het lange verhaal, maar ik voel me echt ff zielig ??</p>

He, ik ben ziek thuis momenteel met griep. Begon afgelopen dinsdag met echt heftig veel braken. Woensdag toch maar gaan werken maar om 18.00 thuis en meteen weer bed in gedoken met koorts niet heel hoog 38.4. Nu met paracetamol is t gelukkig 2 dagen later gezakt naar 37.8 maar bahh. 
Heb ook de spierpijn schouders en nek rauwe keel, veel hoesten. En enorm snotterig waardoor je niet fatsoenlijk kunt ademen als je wil slapen. Hoop voor je dat t weg blijft! Maar t heerst. 

Oja ben 17 weken en t enige wat je kunt doen is zo veel mogelijk rusten veel drinken en bij 38 of hoger PCM innemen. Had gebeld met de verloskundige om t te melden. 

[quote quote=10165775]He, ik ben ziek thuis momenteel met griep. Begon afgelopen dinsdag met echt heftig veel braken. Woensdag toch maar gaan werken maar om 18.00 thuis en meteen weer bed in gedoken met koorts niet heel hoog 38.4. Nu met paracetamol is t gelukkig 2 dagen later gezakt naar 37.8 maar bahh. Heb ook de spierpijn schouders en nek rauwe keel, veel hoesten. En enorm snotterig waardoor je niet fatsoenlijk kunt ademen als je wil slapen. Hoop voor je dat t weg blijft! Maar t heerst.[/quote]
Ja, ik ga er maar van uit dat ik de klos ben.... als het spugen maar wegblijft *fingers crossed*

[quote quote=10165782]
Hier 29 weken zwanger en al 3 x zwaar de griep gehad

[/quote]
Oh god, lekker dan. Heb je (ook) het idee dat je weerstand zwakker is door je zwangerschap of lijkt dat maar zo? 

Hoort erbij. Ik heb ook in de eerste 12weken periodes gehad dat ik me zo ziek voelde. Alsof ik hele zware griep had. Zwak op de benen en alles. Houd wel in de gaten dat je geen koorts hebt. Dat moet je namelijk wel melden bij je vk want kan schadelijk zijn 

ho jahoor hier ook bijna 14 weken zwanger en idd ook mannengriep twee weken terug haha maar ik moet eerlijk zeggen ik voelde me ook echt heel zielig. En ook zo zeurderig zoals mijn man altijd doet. En nu voor de 3e x ook rauwe stem en hoesten en verkouden.. pf het eist wel ff zn tol.. 
Ben ook nog steeds veel moe. Dusja hopen dat dat snel minder wordt.

Terug
Bovenaan