Vette hap

Hoi!
Ik lees overal dat zwangeren beter geen vette hap kunnen eten. Dit zou de misselijkheid alleen bevorderen. Ik ben het grootste deel van de dag ontzettend misselijk en heb nergens zin in. Het enige dat ik met smaak eet en waarvan ik een redelijke portie kan eten is: frietjes en kroketjes
Hierna voel ik me een stuk prettiger.
Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik voldoende fruit en groente eet. Maar dat kost heel wat meer wilskracht!
Helaas weet ik nog niet hoe ver de zwangerschap gevorderd is, waarschijnlijk een week of 6.
Zijn er meer mensen die juist behoefte lijken te hebben aan vette hap?
Groetjes!

Hey...

ik heb niet meer behoefte aan vette hap, ben gelukkig ook niet misselijk.
Maar als jij het lekker vindt en je wordt er niet nog meer misselijk van; dan eet je dat toch gewoon? Als je daarnaast ook nog je gezonde dingen kunt eten (al is het met moeite), dan zou ik zeggen: lekker doen.

Ik "vreet" me te pletter aan drop. Meestal ook niet goed ivm hoge bloeddruk, maar die van mij is juist erg laag.

Geniet er van!

Gr. Tamara.

Hoihoi,

Jaaa, zo herkenbaar zeg... dat had ik ook toen ik een week of 6 was. Alleen van vette happen werd ik niet misselijk. Ik heb daar toen ook maar aan toegegeven, want de rest stond me verschrikkelijk tegen...

Ben nu 6 weken verder en ik merk dat ik steeds meer dingen gewoon kan eten. Wel weer zo prettig.
Ik las hier ook vaak dat velen zich met fruit redden... nou, die kreeg je er bij mij echt niet in hoor...

Probeer er gewoon met mate aan toe te geven, hoop voor je dat je ook snel weer andere dingen lekker gaat vinden.

Groetjes Elleste

Oja, dat herken ik helemaal!
Normaal eet ik af en toe een patatje ofzo, maar vooral tijdens de eerste zwangerschapsweken ben ik helemaal verslingerd aan vette happen! Kaassoufflees eet ik normaal nooit, bamihappen, broodjes kroket, alles ging er die eerste weken in! terwijl ik ook vreselijk misselijk was. Bij mij ging het na de 14de week over, bij alle drie de zwangerschappen. Het was bij alledrie zelfs zo dat ik de laatste weken meer zin had in yoghurt, fruit en andere gezonde dingen.
Geniet er maar lekker even van!

ik ben ook de eerste weken erg misselijk geweest en hetgeen het beste hielp was melk chocola of een vette hap!
ik ben pas gestopt met (af en toe) chocola te eten toen ik er maagzuur van kreeg. met de vette hap ben ik gestopt omdat ik na 32 weken toch vocht vast begon te houden.....

hoi hoi!

ik heb het ook gehad de eerste weken dat ik zwanger was! de kaassoufles en bitterballen waren nie aan te slepen.. maar nu... ik moet er nie aan denken.. alleen bij de lucht van frituur ga ik al over mn nek..

dus eet nu: fruit, rauwkost, crackers.. zelfs boterhammen (die at ik normaal nauwelijks!)

dus jah.. tis voor iedereen anders!

liefs

Nou inderdaad voor iedereen anders! Normaal kun je me snachts wakker maken voor een kroket, maar ik heb nu liever een bakje ananas! Onvoorstelbaar en ik hoop dat het zo blijft!

hahahaha ook super herkenbaar! was ook erg misselijk maar een lekkere pizza of kroket ging er wel in.
Moet wel zeggen dat ik me er wel tegen heb verzet ivm de extra kilo's.
Maar wel erg lekker!

Terug
Bovenaan