vier maanden oud en elke twee uur aan de borst...

Hallo allemaal!

Ik ben vier maanden geleden moeder geworden van een heel lief jongetje. Hij groeit erg goed en lijkt heel tevreden met alles. Ik geef volledige borstvoeding maar begin daar nu wel een beetje gek van te worden. Mijn zoon wil namelijk elke twee uur gevoed worden... 'S nachts wil hij ook nog twee keer eten.
Ik vind dit een beetje teveel van het goede. Nou heb ik al geprobeerd om hem 's avonds rijstebloempap te geven maar hij weigert de fles bijna elke keer. Soms lukt het me om er wel wat pap in te krijgen maar dan wil hij 's nachts alleen maar een uurtje later zijn borstvoeding. Hij is er gek op. Ik wil hem ook niet laten huilen.
Hebben jullie misschien tips? Al beginnen met groente en fruithapjes?
 
hoi
ik zal als ik jou was nog wel even wachten met bijvoeding.
denk dat je het het beste gewoon zoveel mogelijk moet accepteren, het duurt misschien wel een paar dagen. en als het echt nog veel langer duurt even een lacticundige bellen, die weten altijd wel raad en misschien kan die even meekijken.

je kan je vraag ook op borstvoedingsforum.nl stellen
 
Hoi, Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd wacht ik al vier maanden op een beetje verandering en een schema van om de drie a vier uur... Het is dus jammergenoeg geen kwestie van dagen maar al vanaf zijn geboorte. Maar goed, ik heb natuurlijk alle geduld met mijn kleine. Wordt er alleen soms een beetje tureluurs van en kan niet effe langer weg dan twee uur. Ik denk er toch aan om alvast met een fruithapje te gaan beginnen.
 
Ha meid,

Misschien heeft je kindje zichzelf nooit aangeleerd meer voedsel op te nemen. Probeer voordat je met fruit begint eerst een lactatiekundige te raad plegen. Want het is beter later te starten met fruit en groente. En dan krijg je het nog drukker. Fruit en de borst geven, ik zou eerst advies vragen hoe je moet teowerken naar om de 3/4 uur. want dat is zo'n verschil. Ik vind het knap dat je het zo volhoudt! Misschien kun je beginnen met om de 2,5 uur voeden en het een tijdje met een speentje zoet te houden. Meer honger betekent meer drinken... Dan gaat ie het misschien ook langer volhouden. Want om de twee uur lijkt me geen doen, ook als je zelf eens even weg wilt.
Is het geen troostdrinken wat hij steeds doet??? Gewoon lekker bij mama... het is een slechte gewoonte geworden. Huilt hij ook veel en spuugt ie veel? Dan kan het misschien ook verborgen reflux zijn... dan willen ze alleen maar drinken omdat ze dan geen pijn hebben. Ze hebben constant oprispingen die enorm veel pijn doen. Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik zou er even hoger mee op gaan voor de zekerheid.
 
Hoi Bloempje27,

Gelukkig is het verder een tevreden mannetje. Hij spuugt ook bijna nooit. Ik denk inderdaad dat het vaak gewoon gezellig bij mamma is. En hij is erg groot voor zijn leeftijd (acht kilo) dus heeft veel lichaam om van voedsel te voorzien. Ik ga eens contact zoeken met een lactatiekundige. Bedankt voor de tip!
 
Fijn voor je dat ie wel lekker tevreden is. Wij hadden hier ook een hongerwolf, die nu al 10 kilo (7,5 maand oud) is en nu pas verzadigd begint te worden. Ze laat nu af en toe iets staat.... wahhhh... onze mond valt open. Zijn we helemaal niet gewend. Dus ja... het kan ook een hongerwolf zijn. Ze hebben er bij het CB nog niets van gezegd dat ie hard groeit? af en toe dus gewoon proberen te verlengen, hebben wij ook gedaan. Als je dat een tijdje volhoudt wordt het vanzelf een ritme.

Succes ermee en geniet van je hummeltje... ze zijn zo groot hoor!
 
Terug
Bovenaan