vier maanden oud en elke twee uur aan de borst...

ik had dat probleem ook met mijn dochter, ik geef flesvoeding maar ze kwam bij mij ook om de 2 uur. Ik heb toen elke steeds een beetje lopen rekken met troosten/rondlopen/dansen/spelen en nu komt ze om de 4 uur. Het was bij mij binnen 10 dagen gebeurt dat ze om de 4 uur kwam.

Je zal misschien graag fruit willen geven maar daar zijn sommige nog niet aan toe. Mijn dochter kreeg veel krampen toen ik met bijna 4 maanden begon want ik dacht dat ze er aan toe was niet dus. Ze is nu bijna 5 maanden en sinds vandaag geprobeerd omdat ze niet genoeg heeft aan haar flessen. En nu doet ze haar mond open en duwt de lepel in haar mond. En het is niet ff fruit en groente geven dat vergt wel wat tijd. En misschien als er meer uren tussen zit komt je kindje snachts ook minder.

succes!
 
Ik kreeg laatst de volgende tip van de lactatiekundige. Een half uur tot max een uur na het voeden kolven en na de volgende voeding de afgekolfde melk geven. Het kan namelijk zo zijn dat de kleine op gegeven moment niet voldoende heeft gehad aan een gewone voeding, waardoor hij eerder kwam voor een volgende voeding. Als ze in dit patroon blijven hangen, krijgen ze dus eigenlijk elke keer een te kleine voeding, waardoor ze sneller honger hebben. Door na een voeding dus de afgekolfde melk erbij te geven, krijgen ze een grotere voeding en blijven ze ook langer tevreden, waardoor jij bij de volgende voeding zelf meer melk hebt. Iets dergelijks kan overigens wel vaker voorkomen, maar dan enkele dagen, dan zijn het gewoon regeldagen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en misschien heb je het zelfs niet meer nodig, dat zou nog mooier zijn :)

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan