Vierde kindje

Heb altijd gedroomd van een groot gezin, maar nu ben ik ongepland zwanger van ons 4e kindje en heb ik twijfel alom!

Mijn man wil het absoluut niet en vindt ons gezin compleet (3 kindjes van 5, 3 en 1 jaar).WAT NU? We komen er niet uit. Ik zie overal beren op de weg: wat vindt de buitenwereld ervan, hoe gaan we dat doen met praktische zaken (auto, slpk op zolder er bij maken, etc).

Maar aan de andere kant: zo'n keukentafel gezellig vol lijkt me heerlijk! Maar misschien romantiseer ik het allemaal wel, want het zal wel ontzettend druk worden. En net nu ik mezelf en mijn leven en lijf weer een beetje terug heb (dat vind mijn man ook; bovendien is hij bang dat we (nog) minder tijd krijgen voor elkaar).

Maar nog één laatste keer zwanger, nog één keer zo'n mooi kindje op mijn buik, nog één keer bv geven. Maar ook: straks al die verjaardagen en een boel georganiseer en geplan.

Wie weet raad!?!?!?

Groetjes,
Symba
 
Ik kan begrijpen dat je dit n moeilijke situatie vind...
Toch zou ik persoonlijk zeggen, geniet van dit wonder! Ik kan niet uit ervaring spreken hoe druk het zal zijn etc, maar zal er zoveel verschil zitten tussen 3-4 kids?
Wij hebben zelf heel lang op ons wonder moeten wachten, dus ik zou heel dankbaar zijn voor dit kindje dat in je groeit...
Het is je niet voor niets gegeven....
 
ik zal alles eens rustig laten bezinken..Zelf zou ik zoiets hebben, waar er 3 kunnen eten kunnen er ook wel 4 eten..
Tja, het lijkt mij met 3 ook al druk, maar ik spreek niet uit ervring, heb er nu 1 ban 9 mnd en 2e op komst..
 
Hoi Symba,
Hoe ver ben je in de zwangerschap? Heb je voor jezelf het gevoel nog even de tijd te hebben om te beslissen? Moeilijk hoor! Wij hebben nu 3 kids en ik ben zwanger van de vierde, het raakt me echt, dat je man zo reageert, en als ik lees wat jij beschrijft, zou je dit kindje niet op kunnen geven.
De praktische dingen hield ons ook tegen, ik was ook onverwacht zwanger van nr.4. wel hadden we er al veel over gepraat. En nu het zo is, komt het gewoon allemaal goed, wat de omgeving er van denkt, kan me echt niets schelen, die waren wel lichtelijk in shock, maar het is ons leven en ons gezin!we hebben een 2e hands grotere auto gekocht, dat viel ook nog mee.En de kleine komt de eerste tijd bij ons op de kamer en gaat daarna bij de jongste op 1 kamer, wij hebben ook geen kamers meer over.Ik hoop, vanuit mijn gevoel, dat je kiest voor je kindje, ik geloof ook dat waar 3 kids zijn , er ook een 4e kan zijn! Wij zijn ooit in het ziekenhuis begonnen met de wetenschap dat de kans op een natuurlijke zwangerschap heel klein zou zijn, 2 zwangerschappen zijn een beetje op weg geholpen, en 2 spontaan! Het is zo bijzonder! ik ben nu 32 weken verder, en het gaat me veel te hard, met het grote besef dat dit de laatste keer zal zijn, geniet ik van iedere beweging in mijn buik. Ook mijn kids zijn er druk mee, en blij mee, die zijn 7,4, en 2. Ik wil de druk niet voor je opvoeren.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het je verder zal vergaan. En laat anders je man ook de reacties die je krijgt lezen, als dat lukt.
Heel veel sterkte!!
Liefs,
 
Wat een lieve reacties, dankjewel! Als ik het zo lees dan denk ik, waar heb ik het eigenlijk over. Het is inderdaad zo bijzonder en zo mooi!

Maar ja, je wilt een kind ook wat kunnen bieden weet je wel. En ik ben ook al 35, zou het allemaal wel goed gaan? Maar dit kindje wil er zo graag zijn, lijkt het wel, dat ik daar misschien maar op moet vertrouwen.

Ik ben trouwens 5 weken zwanger nu. We hebben al een meisje-jongen-meisje en die zullen het super vinden. En het wordt al steeds makkelijker met hun. Na de zomer gaat de 2e ook naar school, dus heb ik meer mijn handen vrij. Bovendien heb ik een erg drukke periode achter de rug op mijn werk (echt toe aan vakantie!) en mijn man ook en daardoor zie ik het allemaal wat zwaarder denk ik. Ik moet gewoon nog wennen aan het idee.
Trouwens, toen ik net zwanger was van de 3e, heb ik nog stiekem gehoopt op een tweeling. Leek me super en had ik m'n grote gezin compleet!

Maar goed, even laten bezinken inderdaad, ik denk dat dat wel verstandig is.

Mijn man is trouwens gek op de kinderen hoor, laat dat even duidelijk zijn. Hij is een superpapa! Maar als we het vtv zouden hebben overlegd, zou hij niet voor een 4e zijn gegaan. Maar ja, het is nu eenmaal wel zo, het is ons overkomen. Too-shy: heb jij dat aan de buitenwereld verteld, dat het ongepland was? En hoe oud ben jij? Zie nu al de reacties voor me van onze omgeving...

Verder heb ik momenteel geen oppas buitenshuis (behalve de beide oma's) en vind ik het ook moeilijk om hulp van anderen te vragen/aan te nemen, dus daar moet ik misschien wat makkelijker in worden. Misschien een keer extra oppas inschakelen (bijv. schoonzus/vriendin/buurvrouw) of evt. een oppas in huis aannemen. Too-shy: hoe ga jij dit allemaal regelen?

Mijn man werkt in de horeca en is zomers veel drukker dan in de winter. Na de zomer breekt er voor ons dus een wat rustiger periode aan en dat is ook wel fijn.

Nou, ga maar eens stoppen nu. Fijn om even mijn hart te luchten. Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes!

Liefs en trusten voor straks.
 
hier nog een mama die uit ervaring kan en mag spreken!!
ik ben nu bijna 28 weken zwanger van ons 4e wonder!
de oudste word zondag 5 en de middelste word volgende week 3! onze nu nog jongste word in oktober 2!
de baby word eind sept verwacht!
drukte alom!!!

ik vind het naar voor je dat je man zo reageert!!
toen wij samen besloten voor een 4e kindje te gaan, hebben wij ook wel twijfel gehad. slaapkamer, auto enz..
maar dat weerhield ons er niet van!
we zijn er dolgelukkig mee, ons kleine meisje is gezond en doet het prima in mijn buik....
een groter wonder kan ik mij niet voorstellen, dat voor een 4e keer mee te mogen maken.

mijn man dacht ook aan praktische zaken hoor, en ook aan onze vrijheid! maar laten we eerlijk zijnm waar 3 kids zijn kan de 4e ook nog wel bij!
en mijn man zit straks in een huis met 5 meiden! ja 4 dochters op een rij, en gelukkiger kon je hem niet krijgen! zo trots!!!
meis wat je ook beslist... ik kan alleen maar mijn mening geven en ik zou zeggen ga ervoor!
maar goed ik kijk dan ook echt naar mijn situatie!
en ik ben fulltime mama!!!! de mooiste baan op de wereld!!!

liefs
 
ow we hebben tegelijk een bericht geplaatst!!! hihi

je schrijft hij is echt een superpapa!! natuurlijk is dat zo, ik denk vooral angst en zorgen om hoe alles moet en wat er veranderen gaat!
komt vast wel goed!!

liefs
 
Terug
Bovenaan