Vince heeft inhet zh gelegen + bevallingsverhaal

Hoi meiden,

Onze kraamtijd is/was helaas niet zoals wij hadden gehoopt!
Vorige week woensdag werd Vince gelig, bloedgeprikt, hij zat tegen de grens van opnemen. Volgende morgen weer geprikt en daar kregen wij om 18:00 uur de uitslag van, het billi gehalte was veel te hoog (480) en we moesten meteen komen! Ik moest voor een paar dagen kleren meenemen adviseerden ze.
In het zh vertelden ze dat hij al over de grens zat voor een wisseltransfusie,maar omdat hij goed dronk en allert was, hoefde dat gelukkig niet. Hij moest welin de couveuse onder 3 lampen. Hij lag op de 6e verdieping en ik op de kraamafdeling op de 2e verdieping, wat was dat vreselijk moeilijk, alle moeders hadden hun kindje lekker bij zich, daarom zat ik het merendeel ook lekker boven en kreeg ik al snel een eenpersoonskamer.
Iedere morgen werd er weer bloed afgenomen (arm ventje, hij is in totaal al 10x geprikt in zijn korte leventje) en zijn billigehalte zakte goed, maandagmorgen kwam het goede nieuws dat we weer naar huis mochten! Na elke voeding moest hij meteen weer ik het bedje, we hebben dus weining knuffel momenten gehad, dat vond ik echt vreselijk, ook het feit dat ik Lyanne niet bij me had, daar baalde ik echt van en voelde me enorm schuldig tegenover haar.

Dan nu het bevallingsverhaal.

Zondag 02-11 om 09:00 probeerde de arts-ass de vliezen te breken, maar lukte niet. Mijn gyn werd van thuis opgeroepen en om 09:45 lukte het haar wel om de vliezen te breken.
Half uur later wee-opwekkers gehad die meteen als een bom aansloegen, de weeën kwamen achter elkaar! Daarom al snel een ruggenprik gehad, wat een verademing!!
Rond 13:30 bleek dat ik pas 2cm ontsuiting had en de opwekkers werden steeds hoger gezet. Rond 17:30 uur pas 3-4 cm, was frustrerend!! Toen begon de ruggenprik links uit te werken en kreeg ik hele heftige rug en buikweeën (achteraf zat ik in een weeënstorm). Ze zeiden dat ik op mijn linkerzij moest gaan liggen, zodat de verdoving dan ook naar links zou zakken. Nou, dat hebben ze geweten, de pijn werd nog heftiger, zo erg, ik heb de hele boel bij elkaar geschreeuwd!! De hartslag van Vince ging ondertussen naar beneden tijdens de weeën. Om 19:30 had ik opeens 10cm, daarom die pijn!! De arts ass gekenen, Vince lag goed, ik mocht gaan persen. Mijn gyn werd weer opgeroepen, want zij zou de bevalling doen.
Toen ze er was (10 min later) zag ze dat ik goed deed persen, maar er gebeurde niets, met de echo gekeken en Vince lag helemaal niet goed!! Hij was een sterrenkijker! Tevens bleek had ik koorts, 39,6, waarvoor ik uit voorzorg antibiotica kreeg.
De toeters en bellen werden geregeld en gehaald, Vince kreeg een vacuumpomp op zijn bolleke en ik een flinke knip. Bij de 4e perswee heeft de gyn hem er met alle kracht uitgetrokken, was dit niet gelukt bij die 4e wee, dan was het een keizersnede geworden. Tot zijn schouders heeft ze hem er uit getrokken, de rest mocht (moest zelfs) ik zelf doen, wat een prachtige ervaring!! Hij heeft nu nog een rondje op zijn kruin,het ziet er echt niet uit, maar trekt wel weer weg. Dinsdagmorgen mochten we gelukkig naar huis, maar helaas dus maar amper 2 dagen thuis geweest. Verder is hij kerngezond en een lief en tevreden kereltje! Hij drinkt goed (gemiddeld zo 100CC per voeding), de borstvoeding ging meteen goed!
Met mij gaat het iets minder lekker, ik heb nu al weer last van de verzakking en helaas ook mijn bekken weer. Maar het ergste is nog dat ik tegen een postnatale depressie zit door alles en ook omdat het thuis niet zo lekker gaat (wil ik nog even verder niets over kwijt). Vanmiddag komt de huisarts langs, want van de verloskundige moest ik om medicijnen vragen, omdat het anders niet goed gaat. Helaas is Vince sinds vandaag ook weer geler aan het worden, dus kan hij daar ook meteen naar kijken. Zet aub niets op mijn hyves hierover, want niet iedereen hoeft te weten dathet niet zo goed met mij gaat.
Nou, een heel verhaal geworden!!

Groetjes, Marieke

Jeetje Marieke, wat een heftige tijd hebben jullie! De bevalling op zich was zo te lezen al zwaar en daarna heb je  helaas ook niet  meteen kunnen genieten. Wat jammer dat je niet zo veel knuffelmomenten met Vince hebt, dat lijkt me toch voor jullie allebei wel erg fijn. Praat goed met je huisarts en laat goed voor jullie zorgen, echt ook jezelf niet vergeten hoor!! Heel veel sterkte en hopelijk wordt het snel een beetje rustiger zodat jullie als gezin weer kunnen genieten!
Dikke knuffel van Laura

Hoi Marieke,

Wat vervelend dat het zo allemaal gelopen is. Je krijgt het ook niet  voor niks in het leven. Hopelijk lossen de dingen zich snel allemaal weer op en voel je je binnenkort weer een stuk beter. Zorg dat je ondanks alles heerlijk van je kindjes probeert te genieten, want het gaat toch al allemaal zo hard. Heel veel sterkte meid!!

Groetjes Fonske

O jeetje Marieke, wat een nachtmerrie!
Het enige wat je wil doen met je allerkleinste hummeltje is knuffelen, knuffelen en nog eens knuffelen. Als dat door omstandigheden niet meer kan is dat in en in sneu voor zowel moeder als kind. Ik heb met je te doen hoor!
Zeker als je ook nog eens gescheiden bent omdat je niet op dezelfde afdeling ligt lijkt me super moeilijk. Snap best dat je constant op de 6e etage vertoefde.

In  het ziekenhuis waar ik werk (Máxima Medisch Centrum) is het zo dat de NICU en de kinderafdeling op de begane grond zijn en de kraamafdeling op de 2e etage. Gelukkig hebben ze ingezien dat dit volgens de huidige normen niet meer normaal is en bij de nieuwbouw van het Vrouw-moeder-kind centrum komen al deze afdelingen bij elkaar en krijgt ieder kindje (van heel klein en ieniemienie tot aan bijna volwassen) een eigen kamer waar ook de directe familieleden (vader moeder broertjes en zusjes) mogen blijven. De visie die hieraan ten grondslag ligt is 'family centered care'.
Ik vind dit een goede zaak en ontwikkeling binnen Nederland.

Maar goed daar heb je op dit moment weinig aan.
Het enige wat ik vanuit hier kan doen is je heel veel sterkte en kracht toewensen. Hoeplijk gaat het snel weer beter met Vince, jou en je gezin. Het is je nl zo gegund!!!!

Liefs Jeske

Ach meissie, wat een verhaal...
Hopelijk keert de rust snel terug want op deze manier wordt het allemaal wel erg zwaar. Schroom niet om hulp in te roepen, hetzij van je directe omgeving hetzij van een hulpverlener. Je hebt al het nodige voor je kiezen gehad de laatste jaren, denk niet dat je alles alleen/zelf moet oplossen.
En hier kun je natuurlijk altijd je verhaal/frustraties kwijt!

Ellen mv Julian

ik krijg de rillingen over mijn rug als ik het lees.... jeetje meid wat heftig!
Als eerste voor je kleine wondertje, ach gossie, zo klein en dan al dit allemaal. En het lijkt me zo vreselijk als je gescheiden in het ziekenhuis moet liggen terwijl je niks anders wil dan je wonder in je armen houden.... ik hoop zo dat het goed gaat met Vince..

En dan je bevalling, sjeetje zeg. Das ff heftig! Ik hoop dat je gauw geneest van je knip want dat is auw auw auw, dat doet zeer.
En uiteraard hoop ik dat het zelf goed met je gaat en dat de ha je weer een beetje op weg helpt.
Als je je ei kwijt moet, schrijf het van je af.
Heeeeeeeeeel veel sterkte meid, kop op!

liefs
di silva

Bedankt meiden, jullie zijn schatten!!

De huisarts is inmiddels geweest en gaat medicijnen voorschrijven, ook moet ik zsm de therapie weer gaan starten (was er "net"sinds januari weer van af).

Vince vond hij idd weer aan de gele kant, dus naar zh geweest om bloed te prikken, hij heeft net gebeld voor de uitslag, de billi was weer gestegen, maar nog niet te veel om ons zorgen over te maken, maar dat was vorige week ook zo, en binnen 24 uur was hij zo hoog dat hij boven de wisseltransfusie grens zat!! Maandag weer bloed prikken. Hij drinkt ook minder, als hij vannacht weer gaat spoken en minder drinkt, bel ik morgen al, zeker als hij nog geler wordt! Ik ga hier het weekend niet mee in, zeker niet via de huisartsenpost, want die hebben het veel te vaak aan het verkeerde eind is mijn ervaring helaas.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan