Vind het toch een beetje eng!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Jente, nu 8,5 maand oud, gaat in bed steeds vaker op zijn buik liggen.
Ik weet dat hij sterk genoeg is en ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken maar toch vindt ik het een beetje eng.
Overdag kan ik nog af en toe even bij hem kijken maar 's nachts natuurlijk niet.

Mama's van buikslapers: vonden jullie het in het begin ook een beetje eng?

Terug draaien heeft ook geen zin en een deken er over ook niet want hij gaat toch op zijn buik liggen.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi,

Delano is ook een buikslapertje, en ik leg hem in bed op zijn rug, maar altijd als ik kijk slaapt hij op zijn buik.
Tja ik weet idd dat hij sterk is en daarom heb ik er geen moeite mee. Geen beesten in bed en hij ligt niet onder een dekentje waar hij eventueel onder kan verdwijnen, dus mama slaapt hier met een gerust hart.

Hij verdween namelijk bijna een keer op zijn buik onder het dekentje, maar gelukkig is het nu warm genoeg voor een slaapzak alleen.

Groetjes kim

Hoi hoi
Yoëll doet het ook af en toe, maar draait ook zelf weer terug.
Ik vond het ook griezelig in het begin, maar hij is zelf sterk genoeg dus vind het nu wel goed.

Pauline

Hai hai,

Isa slaapt sinds een week of 2 ook op haar buik. En dan alleen 's avonds/'s nachts. Ik merk dat ze er zelf ook nog even aan moet wennen want ze is dan echt op zoek naar een lekker buikslaaphouding en die vindt ze niet altijd even snel.
Ik maak me er niet druk om. Isa is ook al sterk genoeg om zich om te draaien of haar koppie opzij te leggen. Isa slaapt wél met haar knuffels en ook onder een lakentje. Ze kruipt echter altijd omhoog (ik vind haar 's nachts wel eens met haar koppie tegen het hoofdeinde van haar bedje). Haar op haar rug terugleggen vindt ze eeeeecht niet leuk (huilen, huilen en nog eens huilen) dus dat doe ik ook maar niet.

Grtz. Poppetje71 mv Isa, 10 mnd

Hoi,

Ik moest eerst ook echt even wennen, maar nu slaap ik met een gerust hart hoor, ze kruipt en staat al dus ze is sterk genoeg. En omdraaien heeft echt geen zin... dan is het toch weer hup terug naar mijn buikie...

Het si moeilijk, maar je moet het accepteren ben ik bang...

Heel veel sterkte,

Groetjes Nands

Jari slaapt ook al een tijd op zijn buik.....in het begin vond ik het ook eng maar nu hij zo lekker doorslaapt laat ik hem maar zo liggen en hij ligt ook altijd met zijn neusje opzij en niet in het matras dus vind ik het niet eng meer. Nessie

Als je kleine zich makkelijk kan omdraaien en goed op de buik kan liggen (en zich omhoog kan duwen) danwel kruipen dan hoef je je geen zorgen te maken. Zijn nekje is dan meer dan sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien.

Kay was erg sterk in zijn nek, dus ik vond het niet eng. Tuurlijk heb ik de eerste nacht het een en ander in de gaten gehouden maar daarna niet meer. Hij sliep als een roosje!!

Esmé mv Kay

Bij ons ging Nino ook ineens op zijn buik slapen en sinds die tijd slaapt ie een stuk rustiger.......

Terug
Bovenaan