Vinden jullie dit kunnen?

Onze naam voor ons zoontje vinden we allebei super leuk en het is werkelijk de enige naam die we leuk vinden en waarvan we niet al een buurjongen of familielid hebben.

Maar kennissen van ons hebben 3jr geleden een zoontje verloren tijdens de 25e week van de zwangerschap die ook zo heette.

Verder de mensen die bij mn ouders in huis wonen (naast gehuurd) hebben ook een zoontje die zo heet. Mijn ouders passen veel op, maar tegen de tijd dat ons kindje de leeftijd heeft om buiten te spelen, zijn hun denk ik al verhuist..

Verder hebben wij in principe niet zoveel met ze te maken. De buren van mijn ouders gaan een ander huis bouwen dus die blijven er niet heel erg lang meer wonen, en die kennissen van ons zien we alleen op verjaardagen van 2 vrienden. Maar natuurlijk ligt het nog heel gevoelig bij hun... dat vind ik wel moeilijk.. kben bang dat ze heel emotioneel/boos reageren gaan straks..

maar we weten gewoon echt geen andere leuke naam die we net zo leuk vinden.

Wat vinden jullie? deze naam gebruiken voor ons zoontje? wat zouden jullie doen?

Tis nou eenmaal een naam uit de top 20. Doen??? mijn vriend vind van wel. En snapt niet waar ik me zo druk over maak.. waarom pieker ik dan zo??

En als we het doen, moeten we het dan zeggen tegen ze? of niet?
 
hoi mamsie84,

ik zal wel even met jullie kennissen het erover hebben dat jullie dit een hele mooie naam vinden en dat jullie je zoontje straks ook zo gaan willen noemen. misschien vinden ze het juist wel heel mooi dat jullie je zoontje ook zo willen gaan noemen.
en wat betreft de buren van je ouders?
daar zal ik me gaan zorgen om gaan maken zeker ook omdat ze toch gaan verhuizen (over een tijdje).

xxx
 
ja inderdaad zoals hierboven staat.
Als het je toch niet zo lekker zit zou ik het er even met ze over hebben. Zo weten ze ook dat jullie wel rekening met hen probeert te houden.

succes!

groetjes
 
Als die kenissen vrienden van vrienden zijn zou ik het gewoon doen. Als het dichterbij staat dan is het misschien wel een idee om het er even over te hebben met ze.
En met de buren van je ouders zou ik helemaal geen rekening houden.
 
als jullie die naam prachtig vinden, moet je er voor gaan!
Je geeft aan dat de kennisen eigen geen vrienden van jullie zijn, en ze alleen maar 2x per jaar zien..
Dan lijken het mij meer vrienden van jullie vrienden.

Maar geeft het je toch een rot gevoel, dan kan je dit uiteraard aan hun vertellen.
Maar als hun heel boos worden, dan weet je dat je je kindje straks niet zo wil noemen omdat een ander het niet wilt.

Heb wel respect voor je dat je er toch rekening mee wilt houden.
Maar als dit ook al een top 20 naam is,dan zal je deze naam over een poosje nog veeeeeeeel meer gaan horen.
Wie weet zeggen de mensen (kennisen) wouw geweldige naam! Goede smaak!

succes ermee!
 
dankjewel voor jullie reacties! we zien ze wel vaker hoor, ze wonen ook in ons dorp en nouja dan zie je elkaar regelmatig. Ze werkt in een winkel waar we ook wel eens komen.. maar toch staan ze aan de andere kant best ver van ons af. En ik weet gewoon dat hun het er nog altijd heel moeilijk mee hebben, zeker omdat ze sinds toen nooit meer zwanger zijn geworden en met behandelingen bezig zijn..
Als ik het ze zeg, kan het dan via de chat op hyves? of dan beter helemaal niet zeggen. Want ik zie ze verder dus alleen in de winkel of op die paar verjaardagen soms..
even met mn vriend overleggen.

en ik zou er zelf geen moeite mee hebben, want tis nou eenmaal een veelvoorkomende naam. Dan moet je niet zo'n naam kiezen. Maar ik ben denk ik net wat minder gevoelig aangelegd als hun. En heb er geen ervaring mee om een kindje zo ver in je zwangerschap te moeten verliezen.

thnx
 
ik denk dat je het beste je hart kan volgen, doe wat jij vind dat je het beste lijkt.

als jullie die naam echt geweldig vinden, dan moet je daar voor gaan!

en anders stuur je ze een mail dat je dit een geweldige naam vind en deze voor een jongetje gaat kiezen, en dan heb je het gezegt, dan heb je je hart gelucht.
 
Als die kennissen vrienden van vrienden zijn zou ik gewoon voor die naam gaan, wat je zegt, als je elkaar 1 keer per jaar tegen kom op een verjaardag. Wij zaten met hetzelfde dilemma, alleen die naam die wij hadden voor een jongen, had een collega van mij ook en haar zoontje is 3 jaar terug overleden, en ik werk best veel met haar, dus het voelde niet goed, nu hebben we een andere hele leuke naam.
 
Terug
Bovenaan