vinden jullie mij te jong?

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

ik ben nieuw hier en vind de verhalen heel erg leuk om te lezen.
ik zal me eerst even voorstellen.
ik ben nikki en ik ben 18 jaar.
ik ben erg gek op kinderen en wil zelf ook wel graag kinderen.
nou is mijn vraag aan jullie? vinden jullie mij te jong om nu al aan kinderen te beginnen?
ik ben bijna 19 .
groetjes nikki

hallo,
welkom op het forum!
ik denk dat niemand kan zeggen of jij te jong bent of niet, het gaat om het gevoel en er klaar voor zijn!
ik heb geen idee hoe lang je een realtie hebt en of je je helemaal goed bij hem voelt en weet niet hoe lang je hierover hebt nagedacht en hoe graag je dit wil.
bedenk voor jezelf de voors en tegens, er zullen wel een aantal dingen zijn die je niet meer kan doen, hou je heel veel van op stap gaan bijvoorbeeld of zit je nog op school?
dat zijn allemaal dingen waar je goed over na moet denken maar de ene van 18 is de andere niet!

liefs leetje 1981

hoi nikki,

meid, ik was zelf 19 toen mijn oudste kwam.Ik vond het prachtig
allemaal om jong moeder te zijn. Op mijn 25ste had ik er al drie. Maar
weet je? Hoezeer ik ook toen dacht er aan toe te zijn, ik zie nu in dat
ik dat helemaal niet was.

Ik ben inmiddels 37 en heb nu 7 kids, maar echt meid, met de jongste
vier ben ik heel anders dan met mijn oudste drie(tussen nr. 3 en 4 zit
5 jaar)

Je bent nog jong, maar ik zal niet zeggen TE jong. Ik zeg alleen, meis
denk er nog eens over na, je jonge jaren zijn zo voorbij hoor.

liefs Hester

Hoi Nikki,

Of je wel of niet oud genoeg bent om aan kinderen te beginnen kan je alleen zelf bepalen.
Ik kan alleen zeggen dat ik blij ben dat ik er ondanks mijn eigen grote kinderwens nog niet aan begonnen ben toen ik 18 was.
Ik wilde heel graag maar ja, daar had ik nog wel een ander voor nodig.
Inmiddels ben ik 36 (net 1 dag) en ben ik getrouwd met een man waar ik een fijne stabiele relatie mee heb. Dat vind ik een belangrijke basis voor een kind.
Maar nog belangrijker vind ik dat ik ruim de tijd gehad heb om mezelf te ontdekken, om te groeien. Was ik tussen de 20 en 30 wel eens verdrietig dat ik mijn droom nog niet kon waarmaken, nu ben ik blij dat het gelopen is zoals het gegaan is.
Ik denk dat ik mezelf te veel had weggecijferd als ik heel jong kinderen had gekregen.
Begrijp me goed, ik denk absoluut niet dat iedereen die jong kinderen krijgt , zichzelf te veel wegcijferd. Zeker niet, het is per persoon verschillend. Voor mijzelf is het goed geweest.
Al staat daar tegenover dat mijn biologische klokje nu wel wat harder tikt.

Als jij het gevoel hebt dat je er klaar voor bent en dat je een kindje genoeg te bieden hebt dan zou ik er voor gaan en me niet te veel afvragen wat anderen daarvan vinden.

Succes!!
Maisie

he leetje
jij nog gefeliciteerd.
het voordeel is ik ga eigenlijk nooit uit.
school ben ik net mee gestopt.
ik heb een hele fijne relatie al weer 2,5 jaar en we wonen pas samen.
dit gaat heel goed.
ik denk er al een tijdje over.
dit komt ook omdat ik al 5 jaar nu de verzorging van mijn broertje en zusje heb meegemaakt.
en een opleiding heb gevolgd met kinderen.
maar zoals ik kan lezen vind niemand me echt te jong en daar ben ik blij om.
geeft toch een ander gevoel.
ik ben zelf nog niet gestopt met de pil, maar werd vorige week een dag te laat ongesteld terwijl ik altijd stipt op tijd ben, dus zat wel ff te stressen.
en had er vandaag over met mijn vriend en die wil het heel graag.
we zien wel van hoe of wat eerst ff er goed over praten.
net wat jij zegt: wat heb je een kind te bieden.
het is niet alleen maar het lieve kleine babytje er komt heel wat meer bij kijken.
in ieder geval bedankt en ik spreek jullie hier wel vaker.
ik vindt het een hele toffe site.
luek om te lezen wat mensen allemal meemaken om zwanger te worden.
liefs en kusjes nikki

Hoi
Ik sluit me aan bij de andere meiden.
Maar om me even met je te bemoeien....ben je gestopt met school of heb je wel je opleiding/school afgemaakt? Want een diploma is o zo belangrijk tegenwoordig!
Waar bemoei ik me eigenlijk mee he...
Maar ik wens je veel succes met jullie beslissing! En natuurlijk heel veel geluk!

Hoi hoi

Ik geloof dat ik het ook wel met iedereen eens ben hoor. Ik denk alleen ook dat het wel belangrijk is om je toekomst vast voor te breiden. Want, als jou kindje over, ongeveer, 18 jaar de deur uit gaat heb jij nog lang te gaan hoor, voordat je AOW krijgt. hahah

Maar serieus, hoe jonger je begint, hoe meer tijd je overhoudt als je kind groot is. Vond ik zelf een goed argument om er wel aan te beginnen. (ik ben bijna 22, dus ook nog jong) Maar bedenk je wel wat je daarna wil gaan doen.

Meis, veel succes, en tot schrijfs
Annet

mijn moeder was net 18 toen ze de eerste op de wereld zette, en was 39 toen beide kinderen alweer het huis uitwaren. Was mijn moeder te jong, ja in ogen van sommige wel, wat vond ze   er zelf van, soms denkt ze wel was ik maar iets later aan kinderen begonnen, spijt, nee dat heeft ze niet.

Nu werd ze redelijk jong oma, en dat is haar grote voordeel. Ze kan nog alles   met de kids doen en geniet er volop van.

Jij bent de enige die kan bepalen samen met je vriend of jullie er aan toe zijn. Maar waarom geven jullie het niet nog even tijd. Je schrijft dat jullie net samenwonen. Kijk eerst eens hoe dat gaat, hoe het is over een jaar. Ik weet wel zelfs al woon je jaren samen en ben je jaren getrouwd dan heb je nog geen garanties, maar geniet eerst gewoon nog even lekker van elkaar. Als je twintig bent is het ook nog heel leuk om kinderen te krijgen. Dat gevoel gaat niet weg.

Succes met je toekomst.
Miep

Terug
Bovenaan