visite

Ik zou het niet weten, want ik weet niet hoe ik me straks na de bevalling voel. Dus ik zet erop "voor bezoek graag eerst even bellen", kun je nog altijd alle kanten op!
 
wij hebben op t kaartje geen tijden laten zetten maar dat ze moeten bellen wanneer ze langs willen komen
krijgen e vanzelf te horen wanneer t wel of niet uit komt
 
Ik ben van plan om rusttijden op de kaart te zetten, en ook dat ze van tevoren even moeten bellen. Vaak lees je bijvoorbeeld van 'moeder en zoon/dochter rusten van 12 tot 2 en na 10 uur 's avonds' ofzo. Nou, in die 2 uurtjes wil ik dus ook niet gebeld worden of iets dergelijks, misschien heel truttig, maar dan wil ik dus ook echt lekker rust :))
 
Gezien de ervaring bij mijn zus en vriendinnen laat ik er op zetten niet voor 10:30 tussen 12:00 en 15:00, tussen 17:30 en 18:30 en na 21:00. Weet anders bij voorbaat dat ik de hele dag aanloop zal hebben van (schoon)moeders en 'vriendinnen' die zelf kids hebben/thuis zitten. Als ik me verveel bel ik wel iemand en zo heb je mooi de tijd om ook wat voor jezelf te doen of ergens heen te gaan.

Ik vind het vooral belangrijk dat ze niet te vroeg komen. Er zijn mensen die denk, je hebt nu toch een kleine en zal wel vroeg op zijn, maar mooi dat ik 's ochtends geen mensen aan m'n bed wil. Als je daar geen zin in hebt vergeet dan niet de voordeursleutel aan de binnenkant van de deur te laten zitten, mochten er (schoon)ouders zijn met huissleutels. Heb het al een keer gehad dat mijn schoonmoeder ineens binnen stond terwijl ik in bad lag. Als ik iets erg vind....

Ik denk zelf dat de mededeling te bellen vooraf voor sommige mensen niet 'duidelijk' is. Er zijn altijd mensen die denken dat dat voor heb niet geldt.
 
Ik laat tussen 12.00 en 15.00 en na 21.00 er op zetten. Ik denk dat je die tijd straks echt rust wil hebben. Ik hoor dat ook veel uit mijn omgeving. Ik ga ook echt de telefoon uitzetten. Ik ken mijn moeder die is in staat om dan te bellen.
 
De keuze is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik ga ook voor 12-15.00 uur en na 21.00 uur.
Ik wil ook graag aan mijn rust toekomen, en bovendien wil ik ook de kans krijgen af en toe met mijn kindje en mijn man alleen te zijn. We moeten tenslotten ook de gelegenheid krijgen aan elkaar te wennen!
Ook heb ik gevraagd of mensen tevoren even willen bellen: dan kan ik wat beter regelen dat er niet teveel mensen tegelijk komen en kan ik ook mensen die bij elkaar passen combineren (ooms/tantes, vrienden etc), wordt het waarschijnlijk een stuk gezelliger van.

Groeten,

N.
 
Bij mijn eerste kindje hadden we ook op het geboortekaartje graag even bellen gezet. Dat liep aardig maar er zijn inderdaad altijd mensen die tot 's avonds laat blijven hangen (en niet snappen dat jij er 's nachts uit moet om te voeden!!) dus....de ideeen hier zijn zeker toe te passen!
 
Terug
Bovenaan