visite

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe jullie dit doen. Mijn dochter is 4,5 mnd en we moeten de laatste tijd bijna elk weekend wel op visite. Nou wordt mijn dochter daar erg enthousiast van een beetje te, zodat ze zodra ze moe wordt ook helemaal overstuur is en niet meer kan slapen. Om dit te beperken wil ik in een weekend maar 1 keer weg naar visite. Door de week is ze namelijk ook al 3 dagen ergens anders ivm mijn werk en dan is ze ook huilerig. Eigenlijk moeten we vanavond op visite, maar die heb ik gevraagd of we een andere keer konden komen, omdat we eigenlijk nog niet s'avonds iemand willen laten oppassen omdat ze vaak wakker wordt. Misschien ben ik wat tuttelend, maar ik heb gemerkt dat bij enige rust mijn dochter toch meer gebaat is. Ik heb anders echt zo iets van"slepen we haar alweer mee". Terwijl ik voor haar geboorte vrienden veroordeelde omdat ze nooit kwamen met hun baby, want dat was toch zo gemakkelijk. Nou niet altijd dus. (hi hi) Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Doei
 
Hoi, onze dochter is bijna 8maanden.Nog steeds doen we heerlijk rustig aan met onze dochter. Ze doet het het beste met rust en regelmaat. Als dit onder tuttig valt; nou dan ben ik een supertut. Jammer wat andere mensen denken! Het is ons kind. Wij gaan 's avonds eigenlijk nooit weg. We vinden het belangrijk dat ze zeker haar avond/nachtrust echt in haar eigen bedje krijgt. Overdag gaan we wel eens op visite, maar dan gaan we ook weer op tijd weg. Als mensen hier geen begrip voor hebben......
groetjes,moedertut...haha.
 
Hoi Groot gelijk hoor heb een zoontje van 4 maanden en hij is ook niet zo'n kind dat overal slaapt, wil alles zien en horen.
Dus raakt vaak ook over enthousiast op het monent niet erg want hij blijft vrolijk maar vaak de dagen er na uit zijn hum.
Ga nu dus ook maximaal 1x per weekeind weg en blijf dan ook geen uren.
Van te voren had ik niet durven denken dat het zon impact zou hebben een kind.
Ik denk sleep het overal mee naar toe dan went het wel maar ja zo'n kind heb ik nu eenmaal niet.
Lekker aantutten hoe ouder ze worden hoe makkelijker het zal worden
Groetjes Natasja
 
Hallo, Mijn dochter slaapt gelukkig wel overal. Ik kan dus wel tot laat en vaak gewoon op bezoek. Ik heb haar aangeleerd dat ze gewoon op het grote bed(van de visite) gaat liggen en ik leg twee grote kussens aan weerszijden zodat ze niet kan omrollen. Ik leg haar dan in het midden van het bed. Tuurlijk was ze de eerste paar keer nog tot negen uur wakker ofzo maar nu doet ze een middagdut bij anderen op bed zonder problemen en ook gewoon slapen vanaf zeven uur tot we weggaan meestal is dat om een uur of elf zodat ik haar de fles nog kan geven en dan hup de auto in en dan thuis in bed. Ik moet wel zeggen dat je natuurlijk wel vaak gaat kijken of ze wel goed ligt en of ze niet huilt ofzo maar het gaat heel goed. Mijn dochter is 8 maanden.Groeten
 
Hoi

Hier nog zo'n tut hoor!!! Ik merk ook dat rust en regelmaat erg belangrijk zijn voor onze dochter. Ze is nu 10,5 maand. Als we ons niet aan haar bedritueel houden ( na het eten wat spelen, dan in bad, de fles, zingen en slapen), en dit gebeurd een paar avonden achter elkaar, dan gaat ze heel onrustig slapen. Ze komt dan heel veel, en wij slapen dan dus ook niet.

Ik was ook net als jij, ik vond het voordat ik zelf moeder was ook stom dat mensen dat niet deden. Maar ja je weet pas wat het is, als je het zelf meemaakt.

Wij hadden laatst 's avonds een verjaardag een half uur rijden bij ons vandaan. Wij hebben gevraagd of we om 19 uur al mochtenkomen. Anne heeft toen van 21 tot 22 uur geslapen in het campingbedje. Maar na 22 uur niet meer. Toen zijn we om half 11 naar huis gegaan. Ik denk dat er best een aantal mensen op die verjaardag het stom vonden.
Maar ik vond dat Anne het al heel goed gedaan had. EN dat is het belangrijkste, wat we er zelf van denken!!! Wij kennen onze kinderen het beste

Groetjes Ria
 
Héél herkenbaar hoor toen wij aan kinderen begonnen riepen wij ook tegen elkaar "we blijven wel leuke dingen doen hoor!".
Nou in de praktijk is dat dus héél anders geworden want ik zie mijn werk al als genoeg actie buiten de deur en we doen dus erg weinig met zijn tweeën buiten de deur.
Soms vind ik het wel jammer maar kan het gewoon niet opbrengen.
Dus ook ik ben een supertrut. Op visite gaan we wel hoor en dat gaat ook altijd goed (de kids zijn bijna 3 en 7 maanden) maar ze slapen wel gewoon weer in hun eigen bedje.
Je moet gewoon doen waar jezelf achter staat en je goed bij voelt.
Liefs, Monique
 
Heel herkenbaar dit (gelukkig)
Voordat mijn dochter werd geboren vond ik mensen zoals ik nu zelf ben maar zeikerds je kan het toch overal mee naar toe nemen zei ik toen nou ja ik weet nu wel beter!!
De 3 r's hebben ze gewoon nodig tenminste mijn dochter wel we nemen haar wel eens mee op visite maar niet te vaak want dan is ze van slag!!
Het is een heerlijk tevreden meisje die nooit huilt en altijd lacht en ik denk dat het komt door die regelmaat en het veilige thuis!!
Iemand zei dat we daar later profijt van hebben ik weet niet hoe ze dat bedoelde maar het zal vast wel zo zijn!!
 
wij slepen onze zoon van 6 maanden ook niet overal naar toe. als mensen hem willen zien komen ze maar naar ons toe. In het begin gingen we wel wat meer weg als nu, hij gaat namelijk om half 8 naar bed toe, en dat maakt het nog lastiger, hij heeft gewoon zijn rust nodig. En van het ene bedje in de maxi cosi en weer in bed, wordt hij niet vrolijk van, en dan vraag ik mij af, waarom doen we dit eigenlijk. Kortom, ik vindt het eigenlijk prima zo, lekker genieten van ons ventje, niet te vaak weg. Als mensen jullie willen zien kunnen ze ook naar jullie toe komen!!!

 
Terug
Bovenaan