visite

wij gaan ook niet meer zo vaak weg, ik wil gewoon dat hij in zijn eigen bedje slaapt, aangezien hij (6 maanden) nu al om half 8 naar bed gaat, gaan we dus niet meer zo vaak weg en als we weggaan probeer ik zoveel mogelijk overdag te gaan, soms ontkom je er niet aan, maar dan blijven we niet lang. Mijn zoon heeft rust en regelmaat nodig en bovendien vindt ik het onzin om hem in camping bed te leggen, dan weer in maxi cosi en vervolgens weer in zijn eigen bed, daar zou ik zelf ook geen zin in hebben. Als mensen hem graag willen zien, komen ze maar naar ons toe, of niet ook goed. Geloof dat toch wel mijn zoon eerst gaat, dan pas de rest. Dus ik ben ook een supertrut, en het maakt me geen r... uit!!!

Geniet er maar van dat ze zo klein zijn nog, als ze wat ouder zijn is het ook makkelijker om ze mee te nemen, en trouwens als het dan ook lastig is, ook gewoon niet doen, gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt!!

Groetjes,
Linda
 
hoi,
mijn zoontje is bijna 8 maanden en wij gaan nog maar zelden `s avonds ergens op visite. Eigenlijk alleen nog maar naar mijn ouders, waar hij een bedje heeft staan en waar we dan allemaal blijven slapen. Vrienden en kennissen bezoeken we meestal in de namiddag, zodat we zeker om 20u, voor zijn laatste voeding, terug thuis zijn (meestal veel eerder omdat hij ook nogal jengelig is als hij moe wwordt). Onze vrienden zijn wel `s avonds bij ons welkom: dan kan Dries in zijn eigen bedje met zijn eigen eet- en slaapschema. Ze moeten dat maar begrijpen, en doen zze dat niet dan is dat heel jammer, maar dan zien ze mij niet vaak meer!
 
Je MOET NIET op visite! Vaak zijn het mensen zonder kinderen die daar geen begrip voor hebben! Denk aan de drie R's Reinheid rust en regelmaat!
Lekker thuis blijven! Nu kan je er nog van genieten, straks als ze 16 zijn willen ze niet eens meer thuis zijn! Enne er is niks tuttigs aan hoor, degene bij wie je op visite gaat ziet niet de "ellende" die jij de volgende dag hebt. Lekker thuis blijven, is ook nog eens goed voor jezelf en je partner!
 
Haha, ook ik heb het deze weken aan de levende lijve ondervonden. Tot een maand of vier sleepten we ons mannetje overal naar toe. Zat toch niet echt een ritme in, dus wat maakte het uit. Nu merk ik dat hij regelmaat nodig heeft. Als we ergens gaan eten, dan gaat het daar wel goed, maar dan heb je vervolgens 's nachts de poppen aan het dansen. Ik wilde me niet zo laten kennen in het begin. Ons lven ging niet zo veranderen! Nou er verandert wel wat. Nu proberen we meer 's middags te gaan of we blijven bij ouders (die ver weg wonen) slapen. Dan kan hij gewoon op tijd naar bed en wordt niet meer wakker gemaakt tot de volgende ochtend. Het is even aankijken met je kleine. En, laat je niet van de wijs brengen door andere mensen die zeggen dat het allemaal maar moet kunnen. Je dochtertje is nog maar vier maanden. Lekker rustig aan doen lijkt me heel verstandig. Ik ga nu deze wijze raad zelf ook maar eens opvolgen!
Succes ermee
 
wij gaan savonds ook eigenlijk nooit weg gewoon om het feit dat noah naar zijn bed moet. we willen hem gewoon dan rustig in bed hebben. overdag slaapt hij niet zo veel en snachts gaat het tot nu toe heel goed zo.
wel komen er mensen hier en die weten dat ik op dit moment niet makkelijk savonds de deur uit ga.

vroeger dacht ik ook altijd, dat het zo makkelijk was om te komen.. maar nu bedenk ik me wel eens hoe dat voor andere geweest moet zijn en ze kwamen toch.. nu pas besef ik dat.


soms moeten we naar de vaste wal.. en dan zijn we een hele dag zoet.. noah de hele dag mee.. in en uit maxi cosi,draagzak, wagen bak en handen.. maar de kleine man is dan altijd toch wat uit zijn doen.. gelukkig zijn we meestal savonds weer thuis en dan is het allereerst rust in de tent..
heel belangrijk dus.. en doe zoals je zelf denkt dat het goed is.
 
RUST, REINHEID, REGELMAAT is niet voor niets al eeuwen een spreuk. De kinderen hebben dat echt nodig. Wij plannen dan ook maar een ding in het weekend en door de week doen we ook rustig aan. We merken aan onze dochter (4.5mnd) dat ze alle aandacht fantastisch vindt, maar ze moet wel 2 dagen 'afkicken' en bijslapen.

Doe vooral wat je hart je ingeeft en niet wat een ander vindt!
 
Terug
Bovenaan