VISJE WAAR BEN JE?

A

Anoniem

Guest
Hey Visje,

Ik ben onze topic al even weer kwijt, vandaar maar even nieuwe geopend.
Zag je net staan bij het forum "als het iets langer duurt". Ik kijk sinds kort ook daarop. Weet niet of dat verstandig is, want ik wordt er ook wel een beetje zenuwachtig van.
Las dat jij ook een keer een kijkoperatie hebt gehad? Misschien wist ik dat ook wel, maar weer vergeten. Je hebt dus geen HSG gehad maar een laprascopie? (ik heb net een nieuw woord geleerd...).

Jemig zeg, wat staat me allemaal te wachten...!
Als er een kijkoperatie moet komen, dan moet dat maar na de vakantie. Ik wil wel lekker in mijn bikini kunnen liggen!

Hoe gaat het met jou verder?

Je merkt het al, ik ben er (veel te) veel mee bezig...
Ben aan het aftellen tot maandag.

Mijn vriend was 3 dagen op "schoolreisje"met zijn werk, was bang dat eisprong donderdag zou zijn, maar volgens de ovulatietest en mijn temp is dat nog niet het geval geweest. Dus we hebben nog een kans deze maand...

Maarja, heb net op andere forum gelezen van 2 meiden die clamydia hebben gehad, dat het bij beide zoveel schade heeft aangericht dat ze IVF moesten. Daar schrik ik dan wel van... Het positieve is wel dat ze allebei nu zwanger zijn, dat dan weer wel.

Als het eindresultaat maar goed is, dan heb ik er alles voor over!

Liefs Hopey

quote: Hopey schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-06-2007 10:58:58'));

Hey Hey...

Hier ben ik...
Ik denk dat er een dubbelgangster van mij is...
Ik heb nooit op dat forum gezeten...
Noemt zij haar zelf ook Visje?
Toevallig!!
Wanneer moest jij ook weer naar het ziekenhuis?
Dat was toch ook binnenkort?
Veel klusplezier zal ik maar zeggen he?
En dat met deze warmte...
Ach meid... Het komt allemaal goed...
Duim voor je...

X
Visje

Hey Visje,

Da's toevallig inderdaad, zij noemt zichzelf ook Visje, maar dan zonder getal erachter denk ik... Had ik niet op gelet.

Wij hebben morgen onze eerste afspraak in het ziekenhuis! Morgenochtend om 10u. Eindelijk...

Maar ook spannend!!

Ik hou je op de hoogte,

liefs Hopey

En oh ja, mijn eisprong is nog steeds niet geweest volgens de ovulatietest en mijn temp. Mijn temp. heeft vanochtend een "laagte-record" gehaald van 36,3!
Ik heb laatst ergens gelezen dat je temp. vlak voor de eisprong daalt en na de eipsrong sterk stijgt. Wat dat betreft kan het wel kloppen dat mijn eisprong er aan komt. De ovulatietest gaf een duidelijker streepje dan gister aan, maar nog niet duidelijk genoeg.
Scheelt dat we niet vanavond hoeven te klussen terwijl ik morgenochten een inwendig onderzoek heb, daar zou ik me niet zo pretiig bij voelen. Voor hetzelfde geld zwemmen er tijdens het onderzoek nog wat spermacellen vrolijk naar buiten...

Ben erg benieuwd of ze tijdens de inwendige echo ook een eitje op springen zien staan morgen. Ik hoop het wel!!

Ben je weer op de hoogte,

liefs Hopey

Hey Hopey,

Hoe is het gegaan vandaag in het ziekenhuis?
Laat gauw iets van je horen...
Ben benieuwd!!!

X
Visje

Hey Visje!

Hier het verslag van vanochtend:

Onze eerste afspraak ging toch wat anders dan ik had verwacht. Wij dachten dat wij beiden lichamelijk onderzocht zouden worden, maar dat was niet zo. Ze gaan zich eerst richten op mij omdat ik chlamydia heb gehad.
Ik heb een inwendig onderzoek gehad en een inwendige echo. Bij het inwendige onderzoek hebben ze wat slijm ofzo weggehaald wat ze op kweek zetten om te kijken of ik nu geen chlamydia meer heb (als het goed is niet!). Verder hebben ze gekeken of mijn baarmoeder goed lag en of mijn baarmoedermond er goed uit zag en of ik geen vleesbomen  had. Alles was goed gelukkig! Ook kon ze zien dat ik rond de eisprong zat aan mijn slijm (afscheiding).Dat is een goed teken.

Met de inwendige echo zag ze aan beide kanten een eiblaasje van 16 mm zitten. Ze dacht eerst dat de eisprong al geweest was, maar volgens mij niet aangezien ik elke dag een ovulatietest doe en mijn temp nog steeds erg laag is (36,3). Toen zei ze dat het  kan zijn dat 1 eitje niet volledig tot rijpijng is gekomen omdat die misschien niet helemaal goed was en dat een ander eitje het dan overneemt en alsnog tot rijping komt. Aangezien dit maar een eenmalige echo was, kon ze niet zien of de eiblaasjes aan het groeien of krimpen waren. Toen ik vanmiddag na werk thuis kwam gelijk weer ovulatietest gedaan en streepje was veel duidelijker dan gister, dus er is echt nog een eitje aan het rijpen! Later dacht ik: misschien rijpen er wel 2 eitjes, zou ik dan kans op een twee eiige tweeling kunnen maken wanneer  ze bevrucht worden? Dat vind ik wel een mooi idee, maar ik weet niet of er dan bij elke eierstok een eisprong plaatsvindt of dat er 2 bij 1 eierstok tegelijk springen. Heeft iemand hier verstand van?

Maargoed... daarna nog bloed laten prikken omdat ze aan mijn bloed kunnen zien of ik een heftige chlamydia infectie heb gehad of een lichte. Wanneer ik een heftige infectie heb gehad, dan stellen ze waarschijnlijk een HSG onderzoek voor (contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken of ze doorgankelijk zijn). Wanneer ik een licht infectie heb gehad, dan worden we eerst weer naar huis gestuurd en moeten we eerst het jaar "volmaken"  zonder  onderzoeken of behandeling en als we dan nog niet zwnager zijn, dan gaan ze pas verder onderoeken.

Over 2 weken wordt ik gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek...

Heel spannend nog even dus!

Liefs Hopey
ps: lief dat je zo meeleeft!

Hey Hopey,

Wat een verhaal...

Wel leuk om te lezen dat je via de echo die eitjes zag...
En zeker proficiat dat je baarmoeder goed ligt,
dat de baarmoeder mond er goed uit ziet
en dat je geen vleesbomen hebt..
Toch een zorg minder!!
Minder leuk is dat je nu het jaar moet vol maken
voor er stappen worden ondernomen...
Ik hoop echt dat je heel erg snel zwanger mag zijn
en dat je niks hebt overgehouden van de chlamydia...

Volgens mij wisselt je eisprong iedere maand af...
De ene maand de ene eileider, de andere maand de andere...
Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker hoor!

Hoop gauw weer iets van je te horen..
enne.... Suc6 met klussen Haha...
Kop op...

X
Visje

Hey Visje, daar ben ik weer...

We zijn weer een aantal dagen verder en mijn temp. is als volgt verlopen de afgelopen week:

36,3 - 36,3 - 36,6 - 36,5 - 36,8 - 36,7

De 2e dag dat ik 36,3 had, was de dag van de inwendige echo. Toen waren er 2 eiblaasjes 16 mm en aan het eind van die  middag had ik een positieve ovu-test. We hebben de volgende dag geklust ('s ochtends had ik ineens 36,6, dus was wel even bang dat de eisprong al was geweest, maar kon me niet voorstellen aangezien de eiblaasjes nog moest groeien tot 20 mm voordat ze springen). De dag erna een temp van 36,5 en de dag weer daarna 36,8 en vanochtend 36,7.
Vind het moelijk om te kunnen zeggen wanneer de eisprong nu is geweest...
Heb jij een idee?

Het is nog niet zeker trouwens dat we het jaar moeten volmaken he, dat hangt van de uitslag van de bloedtest af. Dus nog even spannend!

Hoe is het met jou?

Liefs Hopey

Terug
Bovenaan