VISJE WAAR BEN JE?

Lieve Hopey...

Dat is niet leuk!!!
Kop op!!

Laat je me even weten wat de uitslag is?

Liefs,
Visje...

Hey Visje,

Ik had eerder geen tijd om te schrijven, erg druk gehad.
ben ondertussen ook echt ongesteld geworden trouwens

Hier de uitslag van het bloed-onderzoek, het is wel een heel verhaal hoor:

- ik heb op dit moment geen chlam.infectie meer, dat is goed dus (had ik ook niet verwacht)
- ze hebben ook naar andere bloedwaardes gekeken en die waren allemaal goed; Syfilus, Hepatitus B en of ik goed beschermd ben tegen  Rode Hond  
- maar ze hebben wel veel antistoffen in mijn bloed gevonden tegen chlam. dat is dus niet zo goed nieuws, want dat betekent dat ik wel een heftige infectie heb gehad

Nu schijnen er verschillende soorten chlam. te zijn, en niet alle soorten  veroorzaken verklevingen. Er zijn ziekenhuizen die een test hebben waarbij ze dat ook uit het bloed kunnen halen, om welke soort het gaat, maar het UMCG kan dat (nog) niet.

Het schijnt dat 60% van de vrouwen waarbij er antistoffen van chlam. in het bloed gevonden worden, geen verklevingen hebben. daarom willen ze toch dat wij eerst het jaar "volmaken" voordat ze verder gaan onderzoeken. Dat is in oktober. Als ik in sept. nog niet zw. ben, dan mogen we bellen voor een afspraak in oktober.

Dan gaan ze eerst  mijn vriend  zijn zaad onderzoeken en bij mij een cyclus volgen met inwendige echo's (kijken of eiblaasjes wel goed rijpen en of er een eisprong plaatsindt). Wanneer  mijn vreind zijn  zaad niet goed is, wordt het IVF (wordt dan wel op meerdere tijdstippen getest). Maar dat is vast wel goed...
Wanneer beide goed zijn, dan gaan ze een kijkoperatie doen om te kijken of er verklevingen zijn in eileiders en/of buik. Met een kijkoperatie kunnen ze veel meer zien (alles zien) dan met een HSG onderzoek (met contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders).
Bij een kijkoperatie moet ik onder narcose en het duurt een uur ongeveer. Het gaat dan om een dagopname. Ik krijg dan een sneetje vlak onder mijn navel en vlak boven mijn schaambeen en een buisje in mijn baarmoeder. Ook dan werken ze met contrastvloeistof, maar ze blazen ook lucht in mijn buik om ruimte te maken zodat ze alles goed kunnen zien. Verder gaan ze met een cameraatje naar binnen. na die operatie moet ik een paar dagen rustig aan doen.  
Wanneer beide eileiders verkleefd zijn, wordt het IVF. daar is een wachtlijst van 3 maanden voor, dat valt me nog mee.
Wanneer maar 1 eileider verkleefd is en de andere goed is, dan moet ik op een natuurlijke manier zw. kunnen worden.

Maar oktober komt al heel snel in zicht...

Ik wist gister niet echt hoe ik me bij deze uitslag moest voelen. Het is niet echt goed nieuws en ook niet slecht.

Dus tsja...

Liefs Hopey

Lieve Hopey,

Een heel verhaal,
Ik heb het vol belangstelling gelezen!!
En inderdaad wat je zegt geen slecht en geen goed nieuws...
Er is dus nog volop hoop, alleen dat wachten.... Pffff...

Heel veel sterkte ermee!!
Ik hoop dat ik je nog af en toe spreek hier...

Toi toi toi...

Visje

Hey Visje,

Tsja, eigenlijk niet zoveel nieuws te vertellen...
Of had ik nog niet verteld dat ik weer ongesteld was geworden? Jawel toch?
Het was minder heftig dan vorige maand, maar wel duidelijk ongesteld.

Dit is mijn laatste werkweek, vanaf zaterdag heb ik 4 weken vakantie, waarvan we de 1e 2 weken weg zijn en de laatste week ook. 6 augustus ga ik weer werken dus zal dan waarschijnlijk ook pas weer op dit forum kijken. Misschien in onze 3e vakantieweek ook nog wel.

Vanaf woensdag ga ik weer bezig met ovulatietesten, want vanaf do. kan ik weer mijn eisprong hebben. Dat is dan op basis van een cyclus van 25 dagen. Mijn cyclus schommelt tussen de 25 en 29 dagen. Ik hoop dat ik nu een korte cyclus heb, want vanaf zaterdag zitten we 2 weken met mijn ouders op hun zeilboot. En dan is klussen wat lastiger... Moeten ze af en toe maar even 2 uren gaan wandelen als we aangelegd hebben...ofzo.

Verder gaat er voorlopig niks gebeuren qua onderzoeken enzo, dus wat dat betreft hebben we even rust.

Hoe gaat het met jou??

Gaan jullie nog op vakantie en wanneer?

Liefs Hopey  

quote: Hopey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 21:00:45'));

Hey Hopey,

Lekker joh... 4 weken vakantie!!
Waar gaat de reis naar toe?

Wij gaan denk ik pas in oktober er een weekje tussenuit.
Wij zijn op dit moment een huis aan het bouwen
en hopen er eind augustus/begin september
over te huizen!
Heb er veel zin in..
Maar over 2 weken is het 4 weken bouwvak dus zal er weinig gebeuren...

Kost dat niet allemaal een hoop geld met die ovulatietesten?
Volgens mij zijn die best prijzig...
maar ja... je wil toch een beetje duidelijkheid...

Je had idd al geschreven dat je ongi was geworden....

Ik wens je een hele fijne vakantie toe en geniet ervan!!

X
Visje

Jaja 4 weken vakantie, dat kan als je ambtenaar bent... ;-)

We gaan   2 weken zeilen richting Denemarken over het wad en later oostzee. We gaan met mijn ouders mee op hun zeilboot.
Daarna komt het zoontje van mijn vriend een week bij ons en de laatste week huren we met z'n 2tjes nog een zeilbootje in Friesland.

We bestellen ovulatietesten via internet, zijn veeeel goedkoper en doen het prima (bijv. van sensitest of ova-test.com).

Jullie veel succes met jullie nieuwe huis!

Heb nu haast,

tot later, hoop je na mijn vakantie nog eens te "spreken".

Liefs Hopey

Hey Hopey,

Ik was je even kwijt...
Maar ik heb je weer gevonden , haha...
Ik hoop dat je een super vakantie hebt!!!
4 weken, lekker joh!!
Ik hoop je snel weer te spreken en hopelijk met goed nieuws, toch?

X visje

Terug
Bovenaan