Vitamine D druppels

Al vanaf de geboorte krijgt onze baby van inmiddels 9 maande. vitamine D druppels van Davitamon. Deze flesjes kosten iets van €10,00 dus ze zijn vrij prijzig, zeker als je ze tot een jaar of 4 moet geven. Uiteraard is de gezondheid van je baby het belangrijkste, dus mag dit geen issue zijn, maar toen ik gisteren in de Kruidvat rondliep en nieuwe druppels nodig had viel mij op dat er een enorm assortiment is aan vitamine D druppels. Zo zijn er druppels op oliebasis en op waterbasis en zijn er gigantisch veel verschillende merken.

Mijn oog viel op de druppels van de Kruidvat die in vergelijking met andere druppels wel 3x goedkoper zijn! Het etiket vertelde mij precies dezelfde informatie en ingrediënten als die van €10 of zelfs van €20! Ik kan op internet er ook niks over vinden… weet iemand wat het verschil is tussen de flesjes van €3 en de flesjes van €10 of €20, want volgens mij is dit gewoon pure marketing?
 
Ik heb vanaf het begin beide kindjes op kruidvat eigen merk d druppels. Doen ze t beide prima op. Er zullen aan de davitamon misschien iets meer vitamine inzitten? Mijn beide jongens liggen met de groei boven de curve. Je hebt zelfs die vitamine druppels soms in de aanbieding zodat ze nog maar 2 euro per flesje zijn. Ik denk idd ook dat het meer marketing is. Net zoals met heel veel dingen
 
Zit precies hetzelfde in dus is puur marketing. Ik gebruik ook vitamine d van kruidvat voor mijn twee meiden (2,5 jaar en 4 weken).
 
Ik gebruik ook gewoon Kruidvat merk. Bij alle andere merken betaal je puur voor de naam. Niet duurder maken dan nodig
 
Ik gebruik ook vitamine d van Kruidvat voor beide jongens. Ik heb die op oliebasis omdat in die van waterbasis suiker zit is mij verteld. Dat vond ik niet nodig.
 
Hier ook begonnen met Davitamon, vond het setje D + K met lepeltje wel handig. Toen dat op was overgestapt op Kruidvat, op olie basis. Alleen de oliesoort (arachide vs. zonnebloem volgens mij) verschilt, hoeveelheid vitamine die je geeft is hetzelfde!
 
Mij werd door de kraamhulp en verloskundige zelfs die van kruidvat geadviseerd omdat hij veel goedkoper is en precies hetzelfde in zit. Volgens mij is het zwlfs zo dat je die van kruidvat minder druppeltjes per keer zou moeten geven dus even goed het flesje lezen
 
Met melkpoeder is kruitvat merk ook evengoed als een duurder merk. Dat verwacht ik ook van deze druppels. Overigens koop ik deze druppels altijd in de aanbieding. Scheelt weer.
 
Terug
Bovenaan