vitamine D

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik had even een vraagje. Ik heb steeds foliumzuur geslikt. Maar nu is de periode voorbij, dus hoeft het niet meer. Maar moet ik nu beginnen met vitamine D?
Hoeveel heb je daar van nodig? Te veel lijkt mij ook niet goed.

Hmmm, dat weet ik ook niet! Ik slik van die multivitaminen voor zwangeren, dus daar zit 't als 't goed is in. Je kunt 't aan je verloskundige vragen, die zou 't moeten weten (ga ik ook doen - volgende week heb ik 'n afspraak).

Misschien weet iemand anders hoeveel mg/mcg je moet hebben?
~Hilde

Ik had vernomen dat je vanaf je 18e week extra vitamine D
moet gaan slikken i.vm de groei van de botten/ kalk
wat van jou afgenomen word.

voor de zekerheid kan je altijd ff je vk bellen

Hoi,
ik heb vanaf het begin vitamine d geslikt, omdat ik nog borstvoeding gaf. Maar ik heb ergens gelezen, dat je juist niet te veel ervan mag nemen (ik weet niet meer waar, anders zou ik het opzoeken) ivm de ontwikkeling van je kindje. Ik zou het dus idd maar aan de verloskundige vragen.
Patricia

Hoi,
ik heb de verloskundige gevraagd tot hoe lang ik foliumzuur moet slikken.
Ze heeft me geadviseerd tot ik de pilletjes op heb (wel de 10 wk volmaken natuurlijk maar daar ben ik al overheen) en dan over te stappen op Gravitamon. Gewoon te koop bij de drogist.

Groetjes Simone

Hoi. Ik heb ook gravitamon,dat is speciaal afgestemd voor zwangere vrouwen.
Kan niet missen dus!!
Groetjes Mikkie

Hoi, volgens mij wordt het aanbevolen vanaf 18-20 weken. Maar als je veel in de zon zit in de zomer is het wellicht niet eens direct nodig. Ik ben zwanger in Z-frankrij en hier wordt het nooit voorgeschreven en is het zelfs niet zomaar verkrijgbaar bij de drogist/apotheek. Vooral omdat mensen hier genoeg zonlicht krijgen, en teveel vitamine D schijnt ook weer niet goed te zijn.
Dus volgens mij hoef je je nog niet naar de drogist te haasten, wacht rustig af wat de VK adviseert.
Groetjes Marieke

Ik heb het helemaal niet geslikt, want volgens mijn verloskundige was dat niet nodig. Ik zou inderdaad even met haar overleggen, want dan kan je altijd nog gaan slikken toch?

groetjes Danique

Terug
Bovenaan