vitamine D?????????

A

Anoniem

Guest
Hoi medemama's; ik had ff een vraagje;;;geven jullie de kleintjes elke dag 5 druppeltjes vitamine D??Op het cb is er nooit wat over gezegd,maar me collega zei het dus krijgt mike het wel al een tijdje sinds hij geen opvolgmelk meer krijgt.Maar moet dit echt tot hun 4de jaar??Of alleen als ze te weinig melkproducten binnenkrijgen???
Gr. Syl

Hoi hoi,

Ik geef Rik geen druppels in overleg met het CB. Rik drinkt voldoende zuivel en nog pap van peuter groeimelk. Daar zit dus alles in en ze zei tegen mij dat ik anders teveel zou geven. Ik zou de vologende keer even overlegge met je Cb hoe of wat.

X saskia
mv Rik 04-07-07

Wij geven onze dochter tot haar vierde jaar elke dag 5 druppel vitamine D op advies van het CB. Ze zeiden dat het heel belangrijk is voor de groei van je kind. Met die vitamine D gaan ze zelfs naar ontwikkelingslanden. Omdat het zo belangrijk is voor kinderen. Wij geven wel gewone halfvolle melk. Misschien dat het in die opvolgmelk al zit. Moet je maar eens op de verpakking kijken. Het is in ieder geval erg belangrijk dat ze dit wel binnen krijgen!

Groetjes Babybelle

Hoi,

Onze dochter heeft tot haar vierde verjaardag vitamine D gehad.
Ook Bas krijgt het nu. Wel geef ik tabletjes. Werkt een stuk makkelijker!
Volgens mij hoeven ze geen vitamine D als ze opvolgmelk 2 of 3 of peutermelk drinken, want daar zit het al in.

Groetjes, Karin

hai,

Wij geven ook vit.d druppels aan de kids (drinken allebei halfvolle melk)

liefs Miranda

Ik denk dat ik het dan goed doe want opvolgmelk krijgt hij niet meer,alleen 2 (soms 1) keer pap ,die van Bambix die je met water aan moet maken, een flesje halfvolle melk en een schaaltje vla, dus niet te veel zuivel.Ik ga het iid volgende keer ff vragen bij het cb.GR. syl

Zodra je kindjes overgaan op gewone melk hebben ze die vit. D druppels echt nodig hoor.. IN de opvolgmelk en dat soort dingen zit het in, maar in de gewone melk niet (genoeg..).
Mijn oudste (word in januari 4) krijgt het ook nog steeds. Ik heb er een vast ritme van gemaakt, 's morgens bij het ontbijt allebei 5 druppels door het drinken en klaar.. Hoef ik er de rest van de dag niet meer aan te denken..
En bij mij krijgen ze toch ook genoeg zuivel, maar ze moesten ze wel hebben!!

Oh, ik ga het ook maar geven. Kun je het door de melk of thee doen?

groetjes Maris

Terug
Bovenaan