vitamine d

Vitamine d bij flesvoeding? Daar heeft het cb en de kraam het nooit over gehad hier..

Ik vergeet het heel vaak te geven.. *schaam*

Maar heb wel gelezen dat elke dag een uurtje naar buiten ook zorgt voor genoeg aanmaak. En dat maar 12% van de baby's een tekort heeft.

ja omdat ik het vaak vergeet vind ik het handiger om het bij de flesvoeding in te doen, geef het nu voor de fv dat komt het toch ook samen .staat niks op de bijsluiter.

Ik heb begrepen dat als je FV geeft, je geen extra vitamine D en K hoeft te geven, omdat dat al in de voeding zit, alleen bij BV is het noodzakelijk omdat je eigen lichaam er te weinig van aanmaakt.

Je moet inderdaad extra vitamine D geven, is sinds vorig jaar. Dus ook bij flesvoeding. Bij mijn 16 maanden oude zoontje vergeet ik het zelden, zit zo in het ritueeltje ingebakken, maar bij Joris vergeet ik het ook altijd. Ook al omdat dit vorig jaar (bij Thomas) nog helemaal niet nodig was bij de flesvoeding. Vandaar dat ik me er ook niet al te schuldig over voel (want Thomas heeft er ook niets aan overgehouden). Ik probeer het wel te doen op een vast moment (voeding van rond 19 uur) en druppel het dan gewoon bij Joris in z'n mondje... je mag het niet door de flesvoeding doen omdat het dan z'n werking snel verliest.

Terug
Bovenaan