vitamine d

Oh wat raar zeg, de kraamverzorgster zei dat het niet hoefde... Nou dan gaan we daar weer aan beginnen, aangezien ik geen BV meer geef, was ik ermee gestopt.

tegen ons is het ok gezegd dat we vitamine D moeten geven, schijnt weer te moeten sinds kort...Als je op internet zoekt zie je dat als je minimaal 30 per dag buiten bent met je kind dat je het geen extra vitamine D hoeft tegeven..maar dan nog zegt het cb dat je het moet geven...vind het een beetje onzin eerlijk gezegd.

HEb het ook in huis gehaald maar nog niet gegeven...eerst ff kuurtje voor de spruw afwerken en daarna ga ik maar aan de vitamine beginnen...

ook ik geef al sinds de geboorte vitD.ik leg elke dag een lepeltje bij de flesvoeding op de theedoek.zo weten mijn man en ik of we het al gegeven hebben die dag.
de vitD in de fles word afgeraden.als de fles niet word leeg gedronken,krijgen ze ook niet alles binnen.vitD moet je geven tot ze 4jaar zijn.

Ook ik ben ermee bekend dat je ook bij fv beter wel vitamine d kunt geven (alleen d, geen d+k aangezien k ook al in fv zit en een gevaar kan zijn als de baby daar teveel van krijgt aangezien k met bloedstolling te maken heeft). Kraamzorg wist er bij ons nog niets van af, de vk zei het tegen ons en later werd het op het cb ook tegen ons gezegd. Heb het wel in huis, maar tot nu toe nog nooit gegeven. Vroeg op het cb waarom dat moet, er zou laatst uit onderzoek zijn gebleken dat het immuunsysteem dan toch meer versterkt wordt. Mijn vriend en ik zijn ook met fv groot geworden zonder extra druppeltjes van vitamine d, dus ik hecht er niet zoveel aan. Zodra hij met zijn vaste hapjes gaat beginnen ga ik er wel mee beginnen.

Hier geef ik het ook en doe het inde fles
Waarom liever omdat ze niet altijd de fles leegdronken en je dus niet weet hoeveel er op is

Uit onderzoek is gebleken dat landen om ons heen minder bepaalde ziektes en lage sterftestatistiek hadden
Wat kan liggen aan vit d
Wij gaven voorheen 5 druppels en Duitsland 10
en daarom wij nu dus ook 10

Het lichaam stoot teveel d vanzelf af dus je kan nooit teveel geven

Dus we volgen maar war ze zeggen ;)

Wel vaag dat niet alle cb dit aangeven...ben ook in twijfel, kom niet vaak genoeg buiten zo te zien, maar hij krijgt al zoveel extra....

Ik had het gehoord ook idd van het cb, heb het wel in huis maar 9 van de 10x vergeet ik het. Onze meid 'moet ' het wel hebben omdat ze een halfbloedje is..... Maar goed, ze komt doordeweeks meer dan genoeg buiten....
Tis soms ook consternatiebureau hoor.....

Terug
Bovenaan