Vitamine D

Hier worden geen vit d druppels gegeven. T zit ook in de voeding en ze komt genoeg buiten om t uit de zon te halen zeg maar. Ik kan t wel in huis halen maar dat gaat 2x goed en daarna vergeet ik t weer. Zo ging dat bij de oudste ook.

xx

Ik druppel voor de avondfles 10 druppels in de speen van de fles. Geef hem dan het speentje deze zuigt hij in 1 teug leeg. draai daarna de speen op de fles en dan drinkt hij de fles gewoon leeg. Weet ik zeker dat ze erin zitten. Ik heb die op oliebasis.

@rochat
wat een goed idee !! dat ga ik ook proberen ;)

@ mama1981.... tja.. vergeten.. haha het is dat mijn man er altijd aan denkt maar ik vergeet het ja hahaha ;) rotdruppels zijn het hahha

ik vergeet het soms ook wel. Vooral nu in de vakantie met een ander ritme 's morgens. Wij geven ze in druppelvorm op een lepeltje. Ze smullen er allebei van haha!

Liefs ciomama

hier ook via een lepeltje gaat prima, of ze het echt lekker vind geen idee,

maar moet het tegenwoordig ook met flesvoeding??
ik geef nl bv en dan moet het zo wie zo

Ik geef bv en de vitamine D gaat hier op een lepeltje. De eerste keer een heel smerig gezicht en hard huilen, maar toen meteen positief gedaan 'goed zo, grote meid, wat lekker' enzovoorts. Nu weet ze dat als het roze lepeltje komt, ze haar mond open moet doen :). Nog steeds een vies gezicht erbij trekken, maar ze likt het lepeltje wel helemaal af en wil zelf de lepel ook vasthouden.

Ik geef het gewoon wel. Alles wat ze teveel krijgt, plast ze wel weer uit.

@moeder van 6...sinds kort moet het idd ook bij flesvoeding ja. Bij mn oudste was dit nog niet het geval. Zij heeft ook fv gehad en toen was dat genoeg. Nu moet Luana naast haar flessen dus ook nog 10 mg vit D hebben per dag. Ik probeer eraan te denken, maar vergeet het soms wel hoor. Vooral met mooi weer. Ach ja, dan hebben ze zonlicht een pure bron van vit D haha!

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan