Vitamine/ supplementen

Goedemorgen,
Ik ben 20 weken zwanger en heb tot 13 weken mama pillen geslikt. Daarna ben ik ermee gestopt, simpel weg omdat ik dacht dat het niet meer nodig was.
Ik heb een goede 20 weken echo gehad maar ik hoorde nu toch van de VK dat ik de pillen had moeten blijven slikken..

Ik heb die ruim 7 weken niet gedaan.. ik weet dat het mosterd na de maaltijd is maar hoeveel invloed zou dit kunnen hebben op de gezondheid van het kindje.

Hoi,

Iedereen heeft hier denk ik zijn eigen mening over.
Ik heb ze bij allebei de kinderen maar tot 12 weken zwangerschap geslikt en wel eens vergeten en heb 2 gezonde kindjes op de wereld gezet.

Hoi Loevi, ik kan uit je bericht niet opmaken of je je ook echt zorgen maakt, maar als ik jou was zou ik dat niet doen. Van mijn verloskundige hoefde ik alleen het eerste trimester vitaminen bij te slikken. Daarnaast staat dat advies ook op de doosjes van de mamavitaminen. De producenten zetten dat echt niet op die doosjes als het risicovol is om na 12 weken niet door te gaan met slikken als je het mij vraagt. Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld! Fijne zwangerschap gewenst!

Ik geloof er echt in dat als je gewoon normaal/gezond eet dat je niets te kort komt voor jou of je kindje. Er wordt tegenwoordig steeds meer bovenop gezeten dat je wel dit en dit en dit moet doen want anders....en dat wat anders wordt vaak helemaal niet uitgelegd maar je vult dat dan al snel zelf in. Veel vrouwen maken zich zorgen als ze dan iets niet gedaan hebben,wat naar mijn idee echt onnodig is!
Omdat je een paar weken geen vitaminen geslikt hebt kan dat echt geen kwaad. Uit je eten haal je een heleboel vitaminen. 

[quote quote=10398320]Hoi Loevi, ik kan uit je bericht niet opmaken of je je ook echt zorgen maakt, maar als ik jou was zou ik dat niet doen. Van mijn verloskundige hoefde ik alleen het eerste trimester vitaminen bij te slikken. Daarnaast staat dat advies ook op de doosjes van de mamavitaminen. De producenten zetten dat echt niet op die doosjes als het risicovol is om na 12 weken niet door te gaan met slikken als je het mij vraagt. Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld! Fijne zwangerschap gewenst![/quote]Hi maandkindje,
Nee ik maak me niet persee zorgen. Ik denk dat gezond eten en goed voor jezelf zorgen vele malen belangrijker is dan zwangersvitamine. Maar het is een kleine moeite om ze te slikken dus als ik het had geweten had ik het graag gedaan.
Wat je zegt klopt inderdaad, en het verschilt heel erg per VK.
Dankjewel!

[quote quote=10398331]Ik geloof er echt in dat als je gewoon normaal/gezond eet dat je niets te kort komt voor jou of je kindje. Er wordt tegenwoordig steeds meer bovenop gezeten dat je wel dit en dit en dit moet doen want anders....en dat wat anders wordt vaak helemaal niet uitgelegd maar je vult dat dan al snel zelf in. Veel vrouwen maken zich zorgen als ze dan iets niet gedaan hebben,wat naar mijn idee echt onnodig is!
Omdat je een paar weken geen vitaminen geslikt hebt kan dat echt geen kwaad. Uit je eten haal je een heleboel vitaminen. [/quote]Hi,
Klopt inderdaad het is soms lastig dat er van alles wat wordt gevonden en geadviseerd. Ik ben er ook van overtuigd dat gezond eten en goed voorjezelf zorgen het allerbelangrijkste is.
Toch.. als ik het had geweten had ik ze waarschijnlijk gewoon doorgeslikt. Ik heb ze thuis zelfs nog gewoon liggen.
Dankjewel!

Ik heb altijd gehoord, foliumzuur het 1e trimester. Thats it. Als je gezond eet heb je geen supplement nodig dacht ik. Dus ik zou me er niet te druk om maken!

[quote quote=10398430]Ik heb altijd gehoord, foliumzuur het 1e trimester. Thats it. Als je gezond eet heb je geen supplement nodig dacht ik. Dus ik zou me er niet te druk om maken![/quote]Ja precies !! Nou zo dacht ik tot vandaag ook en volgens mij is dat ook gewoon prima.
Dat van Foliumzuur tot 13 weken hoor en lees ik inderdaad overal.

Gezond eten inderdaad en goed voor je lichaam zorgen, dat is het belangrijkste.
Het is dat een zwangere dame die ik kende me vroeg of ik nog steeds supplementen slikte waarop ik aangaf van niet. Zo werd ik toch nieuwsgierig en heb ik de VK bericht.

Terug
Bovenaan