Vitaminen/Foliumzuur

<p>hoi mama’s,</p><p>Welke vitaminen (waar ook foliumzuur in zit) hebben julie gebruikt toen jullie zwanger wilden raken? <br />bij mijn eerste kindje heb ik de dagravit mama compleet gebruikt. En voor ons tweede kindje (hopelijk lukt dat net zo vlot als met de 1e gezien mijn PCOS) wilde ik eens kijken wat er nog meer is qua ‘pre zwangerschap’. <br /><br /></p><p>hoor het graag van jullie! <br /><br /></p><p>liefs Joyce</p>

Hi!Ik gebruik Vitals 'elke dag mama'. Ik ben begonnen met Davitamon, maar ik wilde toch iets "meer" (gevoelsmatig dan). Het zijn echt flinke tabletten, ze zijn ook in capsule vorm te krijgen. Wij zijn net begonnen en hebben nog geen kinderen dus ik durf er eigenlijk geen uitspraken over te doen of ze écht helpen ja of nee. 

Solgar/ AOV/ Orthica zijn merken die mijn homeopatisch arts me aanraadt ivm beter opneembaarheid dan de goedkopere merken die veelal een synthetische variant van de vitaminen gebruiken. Blijkbaar kan er dan prima op staan dat er meer inzit maar neemt je lichaam dat niet op. 

Tot ik zwanger werd heb ik ivm kosten en niet weten hoe lang het ging duren Davitamon genomen, die capsules met visolie erin want ik eet niet 2x in de week vette vis. En die worden door zoveel vrouwen genomen dat ik dacht "dan zijn ze ook echt wel goed genoeg". Sowieso is alles wat te koop is goed genoeg, alleen zijn voor sommige producten dis andere ingredienten gebruikt en het is maar net of je je daar fijner bij voelt. Toen ik zwanger was ben ik daarom overgestapt naar Orthica fem, ook weer met visolie erin.
Daarbij neem ik op aanraden van de vlk nog calcium, omdat ik ook echt niet voldoende zuivel ed binnen krijg om de zwangerschapshoeveelheden aan calcium te behalen. En het schijnt de kans op zwangerschapsvergiftiging ook te verkleinen. 

Voor ik zwanger was alleen foliumzuur, en zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik puur mama van vsm gan gebruiken. 

Ik gebruik die van de Kruidvat, mama compleet met omega 3. Zit hetzelfde in als in de Davitamon mama. 
Ik ben nog niet zwanger, maar als ik zwanger ben stap ik misschien over op de VSM mama, omdat hier nog meer in blijkt te zitten. Voor nu had ik Kruidvat al gekocht en maak ik dat eerst op. 
Ik vond het ook een zoektocht, maar heb op een gegeven moment maar gewoon gekozen..

Terug
Bovenaan