Vitaminen slikken. Welke nemen jullie?

<p>hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 12 weken zwanger en slikte compleet mama. Nu word ik daar echt heel erg misselijk van. Nu mag je stoppen met foliumzuur vanaf week 10.</p><p>wat slikten jullie na week 10 de verdere zwangerschap? </p>

Zijn dat die gele tabletjes? Ik vond die  ook verschrikkelijk kreeg ze  niet weg met name vanwege de smaak.. ben daarna de mama compleet met visolie gaan slikken..  die rode capsules, die smaken een stuk beter Hahah..  slik ze nog steeds.. nu 15+4 weken.. 

Had eerst die van Davitamon maar de homeopatisch arts gaf eens aan dat merken zoals AOV en Orthica een betere opneembaarheid hebben.
Die laatste heb ik nu maar daar zit geen calcium in dus die ga ik nog bijkopen, krijg echt geen 5 porties zuivel per dag op ? en behalve goed voor het kindje is extra calcium in verband gebracht met het verlagen van de kans op zwangerschapsvergiftiging.
In Davitamon zit wel calcium maar veel te weinig dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
Solgar is redelijk gelijk aan Orthica qua kwaliteit.
En AOV had geen visolie erin dat wilde ik wel omdat ik geen 2x per week vis eet. 

Hi ik gebruikte eerst Davitamon van Mama visolie 3 omega. Die waren ongeveer 15euro voor 60 stuks als ik het goed heb.
Daarna ben ik overgestapt naar de kruidvat merk voor 8euro ook met visolie erbij.

Puur mama van VSM met aanvullend omega 3-6-9 van Holland & Barret. 

zo natuurlijk mogelijk en geen merken als Davitamon. 

ik geef nu borstvoeding en slik het nog. Mijn waardes waren gedurende de zwangerschap super goed. Natuurlijk lette (nog steeds) ik ook heel erg op m’n voeding en de juiste voedingsstoffen. 

Alleen vitamine D (ook tijdens de borstvoedingsperiode) en uiteraard gezond eten. Als je echt iets te kort komt blijkt dat wel uit de bloedonderzoeken. Ik had zelf aan het einde van de zwangerschap een iets laag ijzergehalte. Dit heb ik weer op orde gebracht dmv floradix. Dit ter voorbereiding op de bevalling wanneer ik misschien veel bloed zou verliezen.

Ik vind zelf die mama pillen echt belachelijk duur, commercieël en nergens voor nodig wanneer je goed voor jezelf zorgt...

Terug
Bovenaan