vitamines enzo

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik vraag me af wat jullie allemaal slikken ter bevordering van het baby-gebeuren  en heeft het effect?

Ik slik alleen Evasin foliumzuurtabletjes (4 mndn voor stoppen pil mee begonnen) en verder niks eigenlijk. Regelmatig zie ik hier allerlei namen van middeltjes voorbij komen, t leek me wel handig voor de rest ook misschien om die even onder 1 topic te verzamelen.

XXX Muizeke

ik slik Folium zuur en Vrouwvitaal pilletjes maar die had ik altiijd al zit ijzer in en calium!!

xxx Mariette

Naast foliumzuur slik ik ook visolie-capsules. Hierin zitten vetzuren (Omega 6 en 9) die voor jezelf goed zijn voor je geheugen en je hart en bloedvaten. Voor de evt.  baby is het goed voor een optimale aanleg en ontwikkeling van de hersentjes en het centrale zenuwstelsel.

Deze gezonde vetten zitten bijvoorbeeld ook in vette vissoorten, zoals haring en makreel. Hiervan moet je wekelijks 2 porties binnenkrijgen. Als dit niet lukt, of je houdt niet van vis, dan zijn visolie-pillen best een uitkomst. Ik gebruik ze gewoon van de Etos en die zijn prima. Voel me er goed bij!

Groetjes, Faye

PS:

Als je eenmaal zwanger bent, moet je uitkijken met vitamine A (wat bijvoorbeeld in lever zit). Als je nog "gewone" multivitamines slikt, kun je die beter vervangen door speciale multivitamines voor zwangere vrouwen, want daar zit dan geen vitamine A in.

Bij zwangerschap wordt ook wel eens extra vitamine D (voor een goede ontwikkeling van het skeletje) aanbevolen. Is dit echt nodig? Heeft iemand daar ervaring mee?

Greetz! Faye

Hoii
Ik slik de gravitamon dat is een multivitamine preparaat die je kan slikken als je zwanger wilt worden en als je zwanger bent er zit al genoeg foliumzuur in dus dat hoef je er niet meer bij te slikken!
Je moet geen gewone multivitamine slikken als je zwanger wilt worden!Er zit teveel vitamine A in en dat kan schadelijk zijn voor de baby!Te weinig is ook weer niet goed!En er zit ook voldoende vitamine D in de gravitamon!Er zullen ook wel andere merken zijn hoor die dit hebben volgens mij heb je ze ook van vsm mama zwangerschapsvitamines heten ze volgens mij!

Ik slik alleen fliumzuur. Voor de rest eet ik bestwel gezond dus krijg ik volgens mij voldoende vitamientjes binnen. Even een vraagje, eten jullie nu al geen rauw vlees en alcoholische dranken meer?

Liefs Evelien

Leuk al die reacties, ik eet op zich heel gezond: veel vis en groentes, maar dat van die vitamine A had ik ook ergens gelezen: en ik ben zo gek op paté maar daar zit het ook in, dus moet ik echt gaan minderen.

Ik heb sinds het stoppen met de pil bijna geen alcohol meer gedronken: alleen met carnaval maar toen was ik ongi.

Hallo,

Ik slik essential organics prenatal, dat is een multivitamine die je voor en tijdens de zwangerschap moet slikken. Hiervoor slikte ik gravitamon, maar in deze zitten nog meer vitamines, dus vandaar dat ik nu deze slik.

Liefs Yvonne

Terug
Bovenaan