Vk bezoek

@Lince: bij mijn intakegesprek bij de verloskundige werd me al mede gedeeld dat ze me in hun overleg (ze zijn met 5 verloskundigen in de praktijk waar ik bij zit) zouden bespreken en dat ze meestal uit voorzorg bij een BMI vanaf 30 zo'n glucosetolerantietest doen als je tussen 24 en 28 weken zwanger bent. Dus bij de praktijk waar ik bij zit, is dat standaard. Misschien moet je er gewoon naar vragen bij jouw verloskundige, dan heb je zelf ook duidelijkheid. Het is niet zo'n fijn onderzoek geloof ik, maar voor de gezondheid van mezelf en de baby heb ik het wel over.
 
Nou ik heb het gelukkig achter de rug, nu nog wachten op de uitslag wat zo'n 3 werkdagen duurt. Het viel opzich mee, was er wel heel akelig van en erge hoofdpijn van het niet eten. Vloeistof was ontzettend zoet, zeker op je nuchtere maag en ik ben al niet zo'n zoetekauw. Maar goed, als je geen keus hebt moet je wel helaas. Ben wel bijna van m'n stokje gegaan toen ik na die 2 uur wachten weer geprikt moest worden, er kwam geen bloed meer ook, dus na lekker wroeten besloot ze toch de andere arm maar te pakken, pffft. Het is nu dus nog even afwachten!

Liefs Esje
 
Hoi Esje,

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij.... vies he dat drankje :p
Ik heb nu verplicht 3 weken rust en ik moet zeggen, dat is heelrijk! Ik groeide ook te hard (kindje ook) en dat staat nu wel redelijk stil... neem je rust en maak je vooral niet onnodig druk!
 
Ik heb vanmorgen de GTT gehad. Ik vond het drankje nog wel meevallen. Ik had er erg tegenop gezien, dus waarschijnlijk viel het daarom mee. M'n nuchtere glucosewaarde was in ieder geval goed, dus ik hoop maar dat er niets uit de test komt....

Succes met wachten op de uitslag!
 
Terug
Bovenaan