Vk en strippen

Ik moet vandaag om 12 uur naar de vk. Ben 40'2, en de kleine man wil nog niet echt eruit. Ze zal ook kijken of ik evt gestript kan worden.
Nu ben ik dus verschrikkelijk zenuwachtig. .. Het is natuurlijk geen garantie dat het zal werken. Bij mijn dochter ben ik twee gestript, tweede keer bij 11 dagen overtijd en ze was duidelijk "te laat" geboren. Nu ben ik bang dat het ook zo een wordt. Zouden jullie vragen of je evt bij 41 werken ingeleid kan worden, of toch nog en keer strippen mocht dat nodig zijn? Lichamelijk denk ik dat ik ook niet verder trek als nog een week.

Hi Katkat,

Wat spannend zeg, ik kan me voorstellen dat je hier over nadenkt. Ik ben nog nooit gestript of ingeleid (1e kindje) dus ik kan niet echt uit ervaring spreken. Ik denk wel dat ik zelf zo lang mogelijk zou proberen een natuurlijke bevalling op gang te krijgen i.p.v. ingeleid te worden. Maar anderzijds: ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ze mij ook niet langer door willen laten lopen dan 41 weken i.v.m. mijn bloeddruk. Ben nu 39+5, dus als het binnen 1,2 weken er niet is, dan word ik ook ingeleid. En ik vond het best een lekker bericht, zo van: oke, dan hoef ik dus nog maar max. 1,5 week.

Maar ja, volgens mij wisselen de ervaringen enorm met inleiden en je zit toch aan een infuus met minder bewegingsruimte, etc.

Wat bedoel je precies met dat je dochter duidelijk 'te laat' geboren was? Waren er complicaties? In dat geval zou ik het risico niet weer willen nemen. Dat is een beetje hoe ik erin zit: zolang als alles goed gaat, wil ik best afwachten, maar GEEN risico's voor de gezondheid van het kindje. Dat is het me gewoon niet waard na 9 maanden hard werken!

Bespreek het anders gewoon zo open met je VK, die heeft vast goede raad!

Succes en sterkte!
Blossom

# blossom
Met"te laat" bedoel ik geen huidsmeer, super lange nagels, witte handjes en voetjes (2 werken na geboorte nog)en verschrikkelijk droge huid.

Bij de vk heb ik aangegeven waar ik mee zit.
Gelukkig had ik dit keer een aardig meelevende vk. Ze had onderzoek gedaan en ik heb minimaal ontsluiting. Ze kon dus niet echt strippen wel geprobeerd. Nu heb ik dus pijn in mijn buik en voor de rest niks. Wel mag ik vrijdag weer dan gaat ze weer proberen te strippen, en anders volgende week maandag. Ik hoop dat het nu toch zelf begint.

ik hoop voor je dat het doorzet.....

bjorn was 2 dagen na de uitgetelde datum geboren en heeft ook hele lange nagels, geen huidsmeer (hadden ze bij mij geen van alle en 1 was zelfs 3 dagen te vroeg)
dus ik denk niet dat het altijd te maken heeft met kinderen die te laat geboren zijn.... (denk ik )

Hey Hoi,
Spannend joh!
Erg prettig dat je nu een meelevende vk hebt! Dat scheelt een hoop. Ik duim met je mee dat het snel begint en anders dat de strippogingen succes mogen hebben :))
Succes!!

liefs

Hi,

Oke, ik wist niet dat dat zo werkte met dat 'te laat' geboren worden. Maar ik kan me voorstellen dat je daarom nu zoiets hebt van: hallo, kom maar op!

Ik heb het zelf inmiddels ook, ben woensdag pas uitgerekend, maar er zoooo enorm aan toe dat de kleine komt. Ik begin me langzamerhand ook meer zorgen te maken, ik weet dat ik daar geen enkele reden toe heb, maar ik heb echt zoiets van: het kind is gezond en groot genoeg, laat alsjeblieft gewoon lekker komen! Maar ik heb al de garantie dat ik niet langer dan 41 weken loop, i.v.m. mijn bloeddruk. Maar zelfs dat lijkt nog eindeloos ver weg...

Nou, veel succes en sterkte en hopelijk levert het strippen wat op!

Liefs

Terug
Bovenaan