Vk en strippen

Ben gisteren ook bij de vk geweest (ben 40+2) en ze heeft ook gevoeld of er gestript kon worden. Helaas zit t bij mij nog potdicht, dus het lukte niet.

Ik herken je gevoel van dat je denkt dat je het lichamelijk niet nog een week trekt. Ik heb t idee dat mijn buik echt elk moment kan knappen en dat al een week of 1,5. Ik word er echt gek van, de hele tijd zo'n vreselijk harde buik. En om het nog extra leuk te maken, heeft mijn zoontje van 1,5 jaar echt door dat er wat aan de hand is. Hij wil normaal nooit op schoot zitten en nu klimt hij de hele tijd op (vooral) m'n buik. Het is heel lastig om m'n geduld te bewaren, ik weet dat hij er niks aan kan doen, maar da's soms echt moeilijk.

Nou ja, ik hoop voor je dat je eind deze week wel gestript kan worden, je hoort toch wel dat vrouwen erdoor bevallen.

Sterkte!!

Hi mama-van-w,

Nou jij ben er dus ook lekker klaar mee zo te horen! Jammer dat ze niet kon strippen en inderdaad, kinderen lijken een extra voelspriet te hebben voor dit soort dingen. Die weet waarschijnlijk dondersgoed dat er iets in je buik zit wat veel aandacht krijgt, dus als hij daar even geen zin in heeft, klimt 'ie er toch lekker op?

Arme jij! Ben je ook bang dat hij straks jaloers zal zijn op de baby? Hij is nog wel klein he...

Nou sterkte en hopelijk springt die boel bij jou lekker snel van 't slot ;-)

LIefs

12 uur later en na hele tijd harde buiken en kampen is het weer rustig. Nu heb ik wel het gevoel dat ik griep heb. Keelpijn, hoofdpijn en spierpijn. Bah heb echt het gevoel dat hij nooit komt. Heel raar!! Wordt ok wel steeds zenuwachtiger voor het bevallen.
Heb ook een jarige morgen, ze wil nu ook erg veel aandacht. Gelukkig snapt ze wel dat mama beetje ziek is. Maar jah ik voel me dan wel soort van slechte mama, die niks kan.

Sterke iedereen, nog even en we hebben onze kleintjes in onze armen.

@Blossom: ben wel benieuwd hoe zoonlief op zijn kleine broertje of zusje zal reageren! Denk niet dat hij erg jaloers zal zijn, maar is altijd afwachten natuurlijk. Ga gewoon proberen hem overal bij te betrekken als die kleine er is, meehelpen in badje doen etc. Trek jij t allemaal nog een beetje??

@Katkat: lastig he, als mama kan je gewoon niet lekker ziek zijn. Dat schuldgevoel herken ik hoor, ik kan de laatste 2 weken vrij weinig meer ondernemen met m'n zoon en daar voel ik me heel vervelend over. Je dochter is morgen jarig, begrijp ik dat nou goed?? Dan hoop ik voor je / haar dat de bevalling toch nog even op zich laat wachten. Zou wel leuk zijn als ze beiden een eigen verjaardag hebben, toch?! En grieperig bevallen lijkt me trouwens ook geen pretje. Veel beterschap, hopelijk voel je je snel beter!!

Liefs

@mama-van-w: ja, ik denk dat als je hem voldoende aandacht blijft geven, het wel mee zal vallen met de jaloezie, hij is nog wel zo klein dat hij er ook snel aan gewend zal zijn. Ik weet dat toen mijn broertje geboren werd, ik een badje met een pop kreeg zodat ik met mijn moeder mee kon doen. Ik was toen bijna 4, dan heb je toch iets meer besef van dat er iemand bij is gekomen.

Mijn zus is eind oktober uitgerekend en heeft een meid van 2,5 rondlopen, die is nu ook al helemaal in de ban van alles wat met baby's/poppen te maken heeft, echt schattig!

Terug
Bovenaan