Zelfs een vk kan zich vergissen zie je maar. Bij onze eerste kreeg ik om 02.30 uur weeen. Toen de vk om 06.00 uur naar huis ging had ik 2 cm. Ze zei dat tegen 18.00 uur ons kindje er wel zou zijn, tegen mijn man zei ze bij de voordeur dat ze dacht dat dat wel eens 12.00 uur kon zijn.
Om 08.15 uur begon mijn lichaam zich leeg te maken voor de bevalling, ik zat een tijdje op de wc met onwijze diaree en op een gegeven moment realiseerde ik me dat het niet alleen diaree was maar ook persdrang. Dit was om 08.43 uur, mijn man heeft toen de vk gebeld. Om 08.48 uur braken mijn vliezen (hoofdje van ons zoontje werkte als stop) en ik voelde mijn zoontje zo langzaam zakken, terwijl ik op de wc zat.
Manlief belde de vk weer die gelukkig de auto aan het parkeren was, toen durfde ik het pas aan om naar het bed te strompelen. Om 08.53 uur lag ik op bed, de vk kwam binnen, keek, zei ga maar persen en om 09.00 uur lag hij op mijn buik (ze had net haar jas uit kunnen doen en handschoenen aan gedaan).
Later vertelde ze dat ze heel onrustig weer in bed had gelegen en dat ze steeds zoiets had van die bellen straks ineens.
Bij de tweede zijn ze dus ook niet meer weggegaan. En als ik deze keer bel als het echt begonnen is wordt de achterwacht gestuurd als de vk die dienst heeft niet gelijk zelf kan komen.
Syl