Vlees toevoegen aan groentehap

MamavEmma

New member
Hallo allemaal!

Onze kleine is bijna 8 maanden en eet al erg goed tot nu toe nog niks wat ze niet lekker vind. Soms krijgt ze een potje waar al vlees in zit verwerkt en dit gaat ook top. Eigenlijk kook ik altijd voor haar en nu wil ik dus vlees gaan toevoegen hebben jullie nog goede tip voor mij hoe ik dot het beste kan doen?
En als jullie pasta maken voor de kleine wat met wat maken jullie dat dan? Alle tips zijn welkom altijd leuk voor een beetje afwisseling!

Liefs!
 
Wat leuk, onze kleine is ook bijna 8 maanden! (ze is van 29 september).

Wij geven haar nu ook af en toe vlees en wat ik simpelweg doe is het vlees/kip/vis dat wij eten, daar haal ik een klein beetje af en bereid ik zonder kruiden voor haar en dat doe ik door haar groentehap of geef ik los. Als we vis eten: snijd ik een klein stukje af en stoom ik gelijk met haar groente. Als we kip eten: haal ik een beetje van het witte vlees eruit voor haar en geef ik in haar handje. ik heb nu ook wat rundergehakt gebakken en in kleine porties ingevroren, dan kan ik altijd wat ontdooien en door haar groentehap roeren want het is dan al gaar. 
Pasta: als wij pasta eten kook ik de pasta zonder zout en haal ik er wat voor haar uit, eigenlijk alle soorten pasta kunnen. Ik blend het dan door haar groente en laat er altijd een paar heel die ze dan zelf kan eten: dat is het makkelijkst met bijvoorbeeld fusilli want die kan ze goed zelf pakken en vasthouden. Spaghetti vindt ze ook geweldig maar dan eindigt er niet veel in haar mond haha. 
Als we geen pasta eten stoom ik een klein aardappeltje (gewone of zoete aardappel) of maak ik een beetje rijst of couscous voor door haar groentehap. Ik merk dat ze de koolhydraten steeds meer nodig heeft (yep, we hebben hier te maken met een vreetzakkie!) dus ik probeer daar in te varieren. Tot nu toe vindt ze het allemaal lekker, dat geldt ook voor de groente.
Eigenlijk kunnen ze op deze leeftijd bijna alles eten wat wij eten, je moet alleen oppassen met kruiden. Dus ons meisje eet meestal een variatie van wat wij eten. 
Succes! 
 
Ik maakte kleine bakjes met kippen- of rundergehakt. Dit vroor ik in in porties van 2 en zorgde ervoor dat er nauwelijks grote stukjes in zaten. Bij AH kreeg (weet niet of ze dat nu nog hebben) je zakjes met minipasta, couscous, rijst. Dit vond ik in het begin erg fijn aangezien het kleine stukjes zijn en ze op deze manier makkelijk kon wennen aan textuur en stukjes en het is zo klaar.
 
Wat leuk dan zijn de meisjes bijna even oud onze meid is van 25 september.

Wat een goede tip om het vlees apart te bakken dat ga ik zeker gebruiken! Bij ons eet ze ook al veel hapjes mee inderdaad vooral gek op vis en echt een vreetzakje de avond hap is al bijna 200 gr en echt genieten! Vandaag maar weer eens kokkerellen en ik neem je tips mee super fijn even wat andere ideen. Hier is vooral de pompoen met aardappel erg in trek!.
Geef je ook al hapjes yoghurt of toetje?
 
Oh zo leuk he die vreetzakjes! heerlijk en gezellig ook vooral! 
Ja, hier zitten we ook al op 200 gram soms! Echt bizar hoeveel eten er in zo'n klein lijfje gaat haha! Vanmorgen zat ze na de borstvoeding nog een hele boterham weg te tikken.. 
Pompoen vindt mijn dochter ook heerlijk inderdaad! Maar eigenlijk alle groente die ik haar geef: wortel, courgette, aubergine, pastinaak (ook favoriet!), paprika, broccoli, bloemkool, (snij)boontjes, doperwtjes etc etc. ik heb zo'n klein stoomapparaatje gekocht van Philips, ideaal want ik gooi er gewoon wat in van wat wij eten. 
nee, ik heb nog geen yoghurt of toetje gegeven. Wat geef je dan precies? Wij eten rond 18.00 uur en ze gaat rond 19.00u naar bed en krijgt dan ook nog borstvoeding dus misschien wordt dat wat veel?  
 
Ja het is echt bizar wat ze eten maar ze groeien ook zo hard en bij ons een hele actieve dame die erg lang en slank is dus kan wel wat hebben!
Ik geef de groente al om 17.00 omdat ze langer niet red dan is ze te hongerig als wij gaan eten zit ze aan tafel erbij en krijgt ze soms nog wat in haar handje van ons. Als er dan yoghurt nog gegeten wordt kijkt ze het uit het kommetje en kri jjgt ze ook een paar hapjes wat echt smullen is! Dan om 19.00 nog de pap fles en lekker slapen bizar waar ze het allemaal laat!
 
oja zo kan het ook! Onze dame is ook wel hongerig rond 17.00u, dan geef ik haar een soepstengel of een stukje cracotte en drinkt ze soms nog een beetje aan de borst. Dan redt ze het wel tot 18.00u en eten we samen.
 
Terug
Bovenaan