Vlees?

Ik maak sinds hij 8 maanden is ongeveer af en toe wat gerechtjes klaar en die vries ik dan vervolgens in. Merkte hier dat het los bereiden van alles en het door elkaar gooien voor hem niet perse interessant was (hij at heel weinig) dus daarom besloten meer 'echt' te koken, om zo het eten interessanter te maken.
Wat ik wel eens maak is bijvoorbeeld curry met kip en mango (en natuurlijk heeel veel groente - winterpeen, courgette, zoete aardappel, paprika - eigenlijk net wat in me op komt). En dan met kokosmelk laten in koken en rijst erbij. Natuurlijk zonder zout en niet teveel kruiden (maar wel wat).
Sinds we hem dit soort maaltijdjes geven eet hij zo ongeveer alles - en ook vlees en vis. Wat hier ook wel populair is en wat hij vooral bij opa en oma krijgt is aardappelpuree met gehaktbal (zonder zout natuurlijk weer) en groente (boontjes of bloemkool ofzo). 
Ik snijd alles heel klein en vries het dan 'heel' in, met 8 maanden pureerden we het dan nog voordat we het hem gaven maar nu (11 maanden) eet hij het gewoon met stukjes. Het kost even wat tijd, maar omdat je het kunt invriezen en daarna een voorraadje hebt is het ook weer heel handig (en scheelt het ook weer vaak tijd). 
Verder hebben wij het boekje "eten met Nijntje", waar ook hele leuke receptjes in staan. Misschien is 8 maanden daarvoor nog wat vroeg, maar het is leuk om eens te bekijken misschien.
En daarnaast trouwens: vind het helemaal niet gek dat je met 8 maanden nog niet begonnen bent met vlees en vis hoor. Beetje rare opmerking van cb eigenlijk. 

Terug
Bovenaan