vlees

Is het echt zo erg om rauw vlees te eten? ik eet regelmatig Carpaccio en filet american. Ik ben pas naar de vk geweest voor t eerst en die zei dat t helemaal niet mag. Ik heb maar niet gezegd dat ik dat bijna dagelijks eet. Is het echt schadelijk? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Elly 12 wkn.
 
Hoi meid, waarom heb je je niet eerst voorbereid op je zwangerschap?.Dan had je gelezen vanaf het begin dat dit niet goed voor je is.Je kunt het nu je verdere zwangerschap beter laten, al zie ik genoeg meiden die zwanger zijn die roken en ongezond eten en dit gaat wel goed.Ik heb een miskraam na 11 weken gekregen en hield me strikt aan de regels en ik kreeg toch een miskraam.Wie zal het zeggen meid.

Liefs
 
Type het eens in bij google, en je komt overal tegen dat het niet goed is! Als je er niets over leest, hoor je het ook niet en blijf je onwetend. Koop een goed boek over zwanger zijn zoals "Veilig zwanger", dit boek heb ik gekocht toen ik net wist dat ik zwanger was.
 
In rauw vlees kan een bacterie voorkomen (weet ff niet meer hoe het heet)die erg schadelijk kan zijn voor de ongeboren baby!!Zou het dus maar niet meer eten!
Je moet maar zo denken...iedereen moet wel iets laten voor haar zwangerschap en nu smaakt het na 9 mnd extra lekker.
 
Ik vind het maar raar dat je dit niet weet ! Zelfs mensen die er niet mee bezig zijn weten dit. Maar goed,zorg vanaf nu beter voor jezelf en je baby. Het komt vast goed.
 
De gezondheid van je baby gaat volgens mij nu echt voor. Hoe lekker jij het ook vind, doe het maar niet. Het is niet goed voor je kindje en dat is nu toch volgens mij het aller belangrijkst.

Denk niet aan je eigen maar aan de kleine in je buik die afhankelijk is van jou.
 
ECHT NIET MEER DOEN!!!!!!!!! het is echt heel slecht voor de baby. Over wat je wel en niet mag eten tijdens je zwangerschap, op www.voedingscesntrum.nl kun je veel informatie vinden. Ik at regelmatig een zacht gekookt eitje maar ook dat is slecht. Ik laat het 9 maanden staan, das te lekkerder is het na de zwangerschap.

Groetjes, Ank
 
Hoi,

In rauw vlees kan de toxoplasma-parasiet voorkomen. Als je ermee besmet raakt kun je zelf griepachtige verschijnselen krijgen. Bij je ongeboren kind echter kunnen afwijkingen aan het zenuwstelsel en aan de ogen ontstaan. Vooral vroeg in de zwangerschap bestaat er ook kans op een miskraam. Al met al dus niet iets om lichtzinnig mee om te gaan, lijkt mij!

Groetjes, Nana 40w+4d
 
Terug
Bovenaan