vlees

Nou, genoeg gezegd door de andere meiden zou ik zo zeggen!
Laten staan die handel!
Het word echt afgeraden om rauw vlees te eten, en als je bijvoorbeeld kip eet moet je het heel goed bereiden en goed doorbakken!
Zou het dus maar laten staan de resterende maanden, wel zo goed voor de baby>
 
Hoi,

Ja klopt wat hieroben geschreven staat. Heb zelf toxoplasmose gehad in combinatie met andere virussen..(moet zeggen dat ik hierdoor 8 maanden uit de running ben geweest, maar dat kan ook door de andere zijn gekomen.) Maar heb dus antistoffen tegen toxoplasmose..
Ben er met mijn vorige zwangerschap op getest en ik kan het dus niet meer krijgen...
Maar pas er goed mee op hoor!!!

Groetjes Angela
 
Hoi Elly,

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, hoewel ik niet denk dat je dit had "moeten" weten. Ik heb zelf nogal veel gelezen over zwanger zijn en zo, maar het kan je ook behoorlijk gek maken door aan vanalles te moeten denken en soms zou ik willen dat ik mijn zwangerschap wat "zorgelozer" had kunnen doorlopen.

Je doet er mijns inziens goed aan om van nu af aan het rauwe vlees te laten staan, en ik zou je toch ook aanraden even met je verloskundige te bespreken dat je dit gegeten hebt. Misschien kan zij je geruststellen wat betreft de gezondheid van je baby.

Misschien een kleine opsteker: in de tijd dat wij zelf geboren werden was dit allemaal nog niet bekend, at iedereen gewoon rauw vlees en werkte zonder handschoenen in de tuin, en ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben in elk geval kerngezond geboren!

N.
 
Hoi Elly,

Je kunt je ook laten testen op toxoplasmose, zoasls Angela heeft laten doen. Als je het ooit al gehad hebt, kun je het daarna niet meer krijgen en carpaccio blijven eten. Zo doen ze het in Frankrijk; hier is het waarschijnlijk wel op eigen kosten, maar als je gaar rauw vlees wilt blijven eten, kan het voor jou de moeite waard zijn.

Groetjes,
Michelle.
 
Even een toevoeging: toxoplasmose is niet de enige reden waarom je geen rauw vlees mag eten, ook besmetting met listeria (listeriose) kun je oplopen door het eten van rauw vlees en kan schadelijk zijn voor je baby.

N.
 
Het is echt heel erg schadelijk!
Ik woon in het buitenland en ben automatisch op toxoplasmose getest, was negatief dus moest héél erg oppassen. Hoe verder de zwangerschap, hoe schadelijker in dit geval (volgens gyn.).

Toen ik bevallen was kwam mijn zusje met een bakje filet américain in het ziekenhuis aan en daar heb ik toen extra van genoten.

Loop in godsnaam geen risico! Dat is het niet waard!
 
Terug
Bovenaan