Vlees

Ik geef Lydia ook alles. En idd best zo nu en dan een stukkie frikandel. Vanavond gaan we lekker uit eten en dan zal er zowel wat wild als frikandel op haar bordje liggen. Ze lust ook alle soorten brood en kaas (behalve hele oude Emmentaler, die kreeg ik terug vanochtend: naar verder is ze gek op de kaasafdeling bij Appie). Zolang ze heel gevarieerd eet is dat alleen maar makkelijk toch?
Wat doen jullie dan met snoep en koek enzo? Ik geef haar niet op gezette tijden dat soort dingen, maar als het zo uitkomt of ze krijgt wat ergens mag ze lekker smikkelen van mij. Anders krijg je dat een kind dan als het eens een keer suiker krijgt direct begint te hyperen... Zolang alles met mate gaat kan alles op deze leeftijd hoor! Alleen noten enzo niet ivm stikken, maar pindakaas zonder noot is wel weer heel gezond. En brood met allerlei zaden eet ze ook gewoon.
Groetjes, Rianne en Lydia

Lieve mama's,

Niks is erg, en frikandellen ook niet met mate lijkt me zo. Ik vroeg het me gewoon af, was nog niet in me opgekomen om het haar te geven namelijk. Hier, net als bij Ellen: als wij zo'n vette hap eten, krijgt zij een potje of pasta (opgewarmd uit de diepvries). Gijs eet dan ook pasta, die vind frietjes met toebehoren helemaal niet lekker...............

Maar goed, ik was gewoon benieuwd dus, naar die frikandellen. Hier wel een dame die dol is op ijs en zoetigheid zoals tumtum ed. Wist Gijs op deze leeftijd nog niet eens dat het bestond, zij lust het allemaal wel. Maar met mate hoor, ik let echt wel goed op dat ze gezond eet en niet permanent zit te snacken, de aanrollende obesitasgolf onder jonge kinderen hoop ik toch echt buiten de deur te houden (en daar hoort vanaf jongs af aan een gezonde eetstijl bij).

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan