Vlekken in babykleding

<p>Hallo allemaal. </p><p>Mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden oud en kwijlt ontzettend. </p><p>Nu krijg ze ook groentehapjes en (ik vermoed door het kwijlen en het eten, ook al is het bloemkool) zitten er allemaal vlekken in de kleding bij de hals die ik er met geen mogelijkheid uit krijg. </p><p>Weet iemand hoe dit kan en nog belangrijker hoe ik die vlekken uit de kleding krijg?</p><p> </p><p>Groetjes Linda </p>

Ossengalzeep helpt vaak, maar niet bij alle vlekken. Soms week ik de vlekken in biotex of spuit ze in met shout. Sommige vlekken (aardbei) haal ik eruit door er heet water over te gieten (zonder kind erin natuurlijk). Wat voor het een niet werkt, werkt vaak voor het ander wel. Maar zonde. 

Dit heb ik ook bij veel kleding van mijn kinderen en soms ook bij kleding van mezelf. De vlekken worden pas echt zichtbaar na het wassen, kleuren blauwig en gaan er onmogelijk meer uit. 
Google maar eens op 'vlekken in kleding na wassen' dan zie je dat het een groot mysteeie is en heeeeel veel mensen dit probleem hebben. Heeft niks te maken met het type wasmachine of wasmiddel ofzo. Geen enkele vlekverwijdering werkt.
Ik heb heel internet afgespeurd, er is gewoon geen oplossing voor. Baal er echt van en kan sommige kleding echt weggooien terwijl het soms maar 2x gedragen is.
Dus... het is een mysterie! 

Mijn moeder zei altijd dat je vlekken "erin kon wassen" wanneer je ze niet behandelde voordat je ze met warm water wast. Dan gaan ze er niet meer iit. Dus het beste kun je alle vlekken meteen in een sopje van biotex met koud water zetten en pas als de vlek eruit is wassen zoals normaal. 

Bij witte kleren kun je de vlekken er meestal met chloor (ook zonder baby erin haha) weer uit bleken. Daarna goed uitspoelen en wassen zoals normaal. 

Na het eten spuit ik alle (nog natte vlekken) in met Dasty van de Wibra. Ik wrijf erover met m’n vinger/nagel en dan zie je de vlekken eruitgaan.. ik doe ze dan meestal direct wassen in de wasmachine of met de hand wassen, want zodra ze opgedroogd zijn gaan ze er niet meer uit.. 
gewoon goed opletten wat ze aanhebben bij het eten.. met mooie kleren eten vermijd ik zoveel mogelijk maar je ontkomt er niet aan. Laatst een witte blouse op deze manier gedaan en direct in de was, kwam er zonder vlekken weer uit! 

Terug
Bovenaan