Vliegen met 1 jarige en 28 weken zwanger

Wij gaan onverwacht naar Las Vegas...
Manlief was rond de kerst al genomineerd voor een award en is nu finalist wat inhoudt dat we met het hele gezin, inclusief 1 jaar oude zoon naar Las Vegas mogen!!

Nu wonen we zelf in de buurt van Boston, dus we vliegen rechstreeks van Boston naar Las Vegas wat toch nog zo'n 6 uur vliegen is.

De award ceremonie is op 8 april en het bedrijf waar mijn man werkt heeft de vluchten voor ons al geboekt. Ik moet op 5 maart voor controle naar de midwifes en zal het zo plannen dat we in de week voor we vertrekken nog een extra controle hebben.

We zijn 28 weken zwanger als we gaan en in de 29e week als we terugkeren. We willen niets riskeren, dus als de midwifes het afraden dan ga ik niet mee.

Heb er wel zin in moet ik zeggen, we zijn al eens in Las Vegas geweest, maar een onverwacht tripje in het midden van een lange (en zeeeeer witte) winter is erg welkom!

Trouwens, ik heb de inlogproblemen waar iedereen over praat ook gehad. Heb de redactie gemaild en die hebben met een nieuwe login gegeven. Erg vervelend...

 
Ooo wat leuk! Als eerst gefeliciteerd met de nominatie van je man! En wat extra leuk dat jullie daarvoor naar las vegas mogen.

ik geloof dat in nederland sommigen vliegtuig maatschappijen liever geen zwangere vrouwen boven de 7 maanden willen. En dat de artsen en verloskundigen vliegen na 7 maanden afraden. Jij zal dan precies op die grens zitten.

Gewoon je lekker adviezeren en op je eigen gevoel af gaan. Als het allemaal goed zit, dan lijkt me een weekje weg nog heerlijk. Maar natuurlijk niet ten koste van alles.

Nou ja, jullie hebben nog even bedenk tijd.
Groetjes uit het zonnige nederland!



 
Hoi hoi,

Wij vliegen met 26,5 week naar Curaçao (10 uur vliegen) en 17 maanden oud zoontje en vliegen dan met 28 weken weer terug. Meeste vliegmaatschappijen kan je zonder problemen vliegen tot 28 weken. Daarna heb je een fit-to-fly verklaring nodig van je VK/gynaecoloog.

Enige advies met langere vluchten is dat je goed drinkt en elk half uur even beweegt (lopen is beste, maar kan ook goed de benen bewegen zijn. Als je gevoelig bent voor trombose of spataderen, kan je ook steunkousen omdoen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Afraden doen ze pas na 34 weken geloof ik, maar daar zijn de meningen enorm over verdeelt. Altijd goed om naar jezelf te luisteren of je jezelf er goed bij voelt.

Ik heb volgende week dinsdag weer controle en ga dan nogmaals informeren naar vliegen, dus als ik nog aanvullende tips heb zal ik het je laten weten.
 
Terug
Bovenaan