Vliegen met dreumes, aircanada, kamperen.

Hoihoi,

Volgende week hopen wij met ons zoontje van 15 maanden naar Canada te vliegen, we gaan met meerdere mensen uit de familie, dus omdat het anders best veel gaat kosten hebben we een vlucht met overstap, dus in totaal wel ong 18 uur onderweg. Mijn zoontje is een goeie slaper vanaf het begin als het maar in een bed is, in de eerste maanden sliep hij ook nog in de auto, maar sinds hij in een andere autostoel rechtop zit slaapt hij nooit meer. Hij is heel alert en wil alles meekrijgen, een dagje weg is soms best getob want in de buggy gaat hij ook echt niet slapen, we hebben alles al geprobeerd. Wat misschien wel een ding is hij is een buikslaper, gaat altijd heerlijk met zn kont omhoog liggen ;) en dan slaapt ie. Nou ben ik benieuwd of er iemand is die een beetje dezelfde ervaring heeft of tips/tricks. Hoe een dreumes die geen seconde stil kan zitten nog niet kan lopen zolang vermaken in het vliegtuig, of hoe in slaap krijgen. Hij slaapt nooit meer bij mij op schoot/draagzak etc en hij slaapt ook echt nog veel dus hij heeft zijn slaap erg nodig, raakt helemaal over de zeik als hij over zijn slaap heen is en als we hem dan weer na een dagje weg in zijn bed leggen slaapt die gelijk.. maar overdag ho maar ;) ik zou het voor hemzelf ook gewoon fijn vinden als hij overdag on the go kan slapen, hij word zo doodmoe van het niet slapen, wat logisch is. In het basinet in het vliegtuig past hij niet meer (12 kilo en 84 cm). Ook gaan we kamperen in een tent, en gaan we overdag veel weg dus ik zie er gewoon zo tegenop om de hele dag met een jengelend/huilend kind te zitten, en ik vind het ook gewoon sneu voor hem. Omdat we met een hele groep aan zonder verdere kleintjes snap ik ook wel dat ze niet alleen maar rekening met ons en mijn zoontje zijn dutjes kunnen houden.. Iemand goeie tips?

En toevallig nog iemand die met aircanada heeft gevlogen? Op de site staan afmetingen voor strollers/buggy's, en dan is het max een diameter van 25.5 en een lengte van 92 cm.. Maar ik snap het gewoon niet haha, zie nergens buggy's met die afmetingen of snap ik het nou verkeerd. Wij hebben zelf de buggy easywalker Jackey, maar die voldoet daar volgens mij niet aan en eigenlijk wil ik dus een buggy die mee kan als handbagage en die moet aan die lengtes etc voldoen.. Want anders zitten we heletijd zonder buggy nou dat word hem helemaal niet denk ik...

Liefs,
 
De afmetingen zullen om de ingeklapte versie gaan.

Qua slaapjes, sommigen klappen gewoon de leuning van de buggy achterover en voegen een dekentje toe.
 
Terug
Bovenaan